Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur har ni det på sexfronten?

Skrivet av anon pg a emnet
själv KAN jag bara inte ha sex med gubben, i alla fall inte utan en hel tub glidmedel (och då käns det som man kan skita i det) men själv kan jag komma hur lett som helst även om det ju ger sd *L*
Funkar det för er andra?
Svar
Får inte
ha sex i någon form pga risken för komplikationer, så det är rätt dött på den fronten.
Skrivet av  Trillian bf 21/3
börjar bli svårt
vet inte riktigt vilken stälning man ska ta. magen är ivägen hela tiden. och så e det som du säger. tuben med glidmedel måste man ha.

sen börjar nog jag tappa lite lust. är inte lika ivrig som förr.
Skrivet av  chiquitan med my bf 21 / 3
inte så bra
Jag är helt ointresserad, och de gånger vi försökt tycker jag att det gör ont.
Skrivet av  ...
Som du ungefär.
ÄR nog rätt vanligt tror jag. Men man får ju lite dåligt samvete..............
Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
inget vidare
har ingen lust, tycker det är jobbigt att hitta ok ställning, glidmedel måste .. suck! för övrigt så har jag inte fått orgasm en enda gång under grav, samma som förra gången .. så det blir lite trist även i början innan magen kommer .. men efter min förra förlossning så var vi igång ef prick 2 veckor och ganska snart var det till och med bättre än innan!!! Hoppas på samma nu!
Skrivet av  anonym jag med
Inte så bra
tyvärr...
Jag skulle vilja oftare men karln tycker det är lite jobbigt, o visst, det blir ju lite skumt med "passion" samtidigt som bebben sparkar hej vilt.
Vi kör "de andra sakerna" istället, hoppas allt kommer igång sedan.
Skrivet av  -
Svårt att nå...
Inget fel på lusten, men det är svårt att komma åt, och så blir det lätt att man känner sig som den största flodhästen i historien. Försöker ändå passa på, vet med mig att lusten=0 när jag ammar...
Skrivet av  Anonym
Vad manga som blev anonyma
helt plotsligt :-)
Verkar som de flesta av oss har samma problem.
Haller med, inte sa roligt just nu nar man ar torr och otymplig.
Ordnar sig forhoppningsvis sen.
Skrivet av  Lena BO
Lite upp och ner...
Vissa dagar är jag inte alls sugen utan vill bara att vi ska ligga och gosa med magen (till sambons stora förtret ;-) Medans andra är jag väldigt sugen... SAmma sak är det med ställning - vad som funkar ena dagen passar inte alls i nästa. Konstigt nog så tycker jag fortfarande att en variant av missionären är skönast. Dvs inte så att han ligger på mig, men stöder upp armarna.
Och här behövs då absolut inget glidmedel!!
Skrivet av  Nanna80 *V30+0*
Här funkar
det rätt ok, men det gäller ju att "passa på". Eftersom vi inte bor ihop, så blir det kanske så att man tar vara på tillfällena som man träffas. Ofta är jag trött, men mannen "envisas" o lyckas hitta min lust nånstans! *ler*
Till er som har små barn nu kan jag bara säja: passa på att ha sex så ofta det går! Ofta gnäller man för att barnen sover i samma säng, i samma rum, är lättväckta osv, men utnyttja soffan eller köksbordet, eller vad som nu passar. Hur ska man göra när man har tonåringar som är vakna längre än en själv, o sovrummet ligger vägg-i-vägg med tv-rummet?
Skrivet av  carina med 6 huliganer + bf 17/3
*Haha*
Precis min tanke!
Hur ska vi göra när vi har tonåringar i huset ;-) Vi som gör det lite varstans... Får väl smyga oss ut i vedboden eller något annat... Eller så får vi göra som vi gjorde när vi precis träffats och jag delade en etta med en kompis; vi åkte ut i bilen och "gjorde av oss" på någon parkering eller skogsdunge *hihi*
Dessutom får nog jag sluta upp med att springa omkring naken då... Mycket som får ändras här framöver *L*
Skrivet av  Nanna80 *V30+0*
var det
nån som såg "Nio månader" med Hugh Grant (MUMS!) häromdagen? Jag tyckte det var så himla festlig sexscen i den filmen och maken och jag kände nog igen oss lite..
Själv hoppar jag gärna över sexet denna gång, till skillnad från första graven när jag och maken var som kaniner till sista dan! Det stöder min teori om att jag väntar en pojke denna gång! (fråga inte hur..har inget vettigt svar)
Skrivet av  Qanna
ja du...
Förra gången så var vi också som kaniner men denna gånger så är det hellugnt på den fronten. Därför började jag tro på att det kanske var en liten tös denna gången då vi har en kille sen innan...
Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
Lugna gatan....
...men har en massa konstiga drömmar som är handlar om ämnet i fråga...
Har lust ibland och tänker att jag ska mysa med maken men sen orkar jag liksom inte fullfölja.
Dessutom så känns det så obehagligt i magen när livmodern drar ihop sig när man får orgasm så nu är det kav lugnt hemma.
Men vi försöker och vara nära ändå och kram och pussa varandra och det känns lika mysigt.

Har goda förhoppningar att det löser sig om några månader :)

kram kram
Skrivet av  MammaMia Ebba-02 & bf 8/3
Dåligt...
Har absolut ingen lust denna gången. Förra gången var vi som kaniner framförallt i slutet. Kanske beror det på att man är tröttare nu än när man väntade förra gången. En 1½-åring tar ganska mycket energi ifrån en. Ska vi ändå ha sex så är glidmedel ett måste, mina slemhinnor är så påverkade av graviditetshormonerna...
Skrivet av  Mia med Charlie [aug-03] + bf mars
så där och inte blir det bättre efteråt
Lusten är ju inte direkt ständigt närvarande, ha, men det fungerar bra om man väl får till det.
Dessvärre fortsätter den bristande lusten för mig även när jag ammar så det är bara att gilla läget...
Skrivet av  Singoalla m Lucas +bf 1/3