Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hallå! (även ank. aug.)

Skrivet av Lami med tre!


hoppas ni har det bra! Jag har inte skrivit aktivt på ett par veckor, men nog läst vad ni skrivit. Ser att ni börjat med smakisar lite smått. Det har även vi, men inte särskilt regelbundet eller så, det kommer väl...(tredje barnet=vilja ha den bekväma ersättningen så länge som möjligt????)

Här pendlar känslor och humör hela tiden eftersom tre av våra kära gamla vänner är borta.(Thailand...) Men livet måste ju gå vidare med barnen som vanligt så det har varit en tuff första tid...
I morgon ska en kompis "ta med mig" till Göteborg för att få lite egentid med shopping. Ska bli kul.

Ha det gott alla!
*kramar*

Svar på tråden: Hej hallå! (även ank. aug.)

Hej Lami!

Skrivet av  Saran med Engla -01, Gabriel -03 & Aurora 040721
Såg just ditt inlägg i morris gästbok, tack så mycket!

Vad tråkigt att höra om dina vänner, det är så oerhört tragiskt med alla dessa familjer som slitits itu..Vi har bekanta också som saknas, inga nära vänner, men det är ju lika hemskt för det..De bodde på Phi Phi Island när det hände..

Smakisar ja, du läste kanske i dagboken innan iofs, men vi har gett gröt en gång och det var faktiskt riktigt gott tyckte fröken morr, så det kan vi nog tänka oss att göra om snart igen..:) Men annars känner jag precis som du, tredje barnet=what`s the rush? ;) Med Engla räknade man ner dagarna typ, och prick på 4mån dagen började man, med Gabriel var det inte lika bråttom, dels för att han var premis och för att vi då skulle vänta och räkna korrigerad ålder, och dels för att han inte var ett dugg sugen på mat när det var dags..

Ha det nu riktigt härligt i GBG, shoppa en hel massa onödigheter och bara njut och tänk på dig själv! Stor kram! /Sara
 

Har nu...

Skrivet av  Lami med tre!
varit i Göteborg och det var trevligt. Fick äta i fred bland annat! Sicken lyx....
Handlade enbart till barnen. Skulle dock behövt lite själv men du vet hur det är....
Var förbi IKEA på hemvägen men la bort det jag skulle ha när jag kom till kassan. Resten av Göteborg stod också i kö......
Bara bra kanske då pengarna _egentligen_ var slut.

Antar att ni är tillbaka på sjukhuset nu men när du läser igen så ska du veta att jag tänker på lillmorris!!!
*kram*
 

Hej där

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
Ta smakisen i den takten du tycker, här stressas det från olika håll men jag tar det lungt och har precis börjat på julatfon och inte gett varje dag heller från det. Det kommer när det kommer, lite bökigt är det iaf att få ner maten.

Jag beklagar förlusten av dina vänner, det är svårt att förlora vänner och anhöriga. Det som hjälpt mig är att minnas tillbaks på de fina stunderna man haft tillsammans och då har jag tom kunnat le åt tanken och vad vi hitta på.

Häromdagen fick vi besked om den saknade brodern, och hans familj, till en bekant att de nu identifierats. Familjen hade stannat på stranden fastän andra sprang. Ja ibland handlar man irationellt i nya situationer.
Känns iaf som jag fått ett slut.

*Kram* och sköt om dig
 

Vill också...

Skrivet av  Lami med tre!
få ett besked om vännerna. Att gå i ovisshet tar så mycket på krafterna tycker jag. Också alla dessa makabra scener på TV hur kroppar forslas hit och dit. Då tänker man att kanske just de ligger i nån sån där vit säck....Usch. Eller så får vi aldrig reda på vad som hänt. Kanske har de försvunnit till havs.
Usch, lider så med föräldrarna...
Kram!!!!!!!
 

Tänker på Dig så mkt

Skrivet av  Anna m Alva 021220 & Elsa 040824
Så oerhört jobbigt:(

BAMSEKRAM