Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Busunge!!

Skrivet av Ebba m.3
Min lilla tjej har blivit lite beräknande! När hon ligger i sängen och vill att jag ska ta upp henne (på natten/morgonen) Så slänger hon ut nappen mellan spjälorna i spjälsängen och sedan ligger hon och tittar uppfordrande på mig och väntar på att jag ska hämta den. Hmmm, detta har hon gjort flera nätter på raken nu. *S* de är väl för söta ändå, men man blir lite trött när man hör att Engla ligger och försöker pilla ur nappen, det gör hon innan hon börjar gnälla eller skrika, kanske tycker att det är mer effektivt?
Svar på tråden: Busunge!!

Rackarunge!

Skrivet av  Tindragull
Hon låter lika finurlig som min lilla, men hon hittar mest på dumheter på dagen... Om hon har leksaker på sitt "bord" på gåstolen så kan hon hålla leksaken i händerna och leka fint med den.....tills hon ser mig...då tar hon den i handen och "tappar" ner den på golvet... Och sedan börjar hon gnöla tills jag gått och hämtat upp den. Behöver jag säga att detta upprepas ett antal gånger efter varandra.....?
Och man går ju på det varje gång..... =)
 

*skrattar*

Skrivet av  Ebba m.3
Ja, du. Det är ju tur att de är så söta, annars kanske man skulle bli arg.
Ja, Engla har ju fattat att jag "måste" upp om nappen hamnat på golvet, annars somnar hon ju inte om. Och lyckligast i stada blir hon ju när man kommer med nappen...
kramkram