Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har så ont!

Skrivet av smörblomman m. ärtan v 26
Jävla SL!

Smärtan som jag fick av att springa efter tåget har ny exploderat o vandrat till blygd ben och blygdläppar och fått hela underlivet att svälla upp!!!

Åderbråck? I think sooooo.... Faan helvetas jävla skit.

Jag gav upp 02.50 efter tre timmars lidande.
Nu har jag pressat i mig 2 alvedon, smort hela underlivet med Aloe Vera o käkat 2 mackor (jag var sååå hungrig).
Dessutom så blåser det så enormt mycket att jag har svårt att somna in pga det. Konstigt egentligen, jag som tycker att det är jättemysigt att somna till regn o blåst.

Men jag ska ringa till SL imorrn och tacka så mkt för åderbråcket och sammandragningarna.

Är det någon som vet om de kan gå tillbaka eller e de helt kört?
Jag kan knappt lyfta benen pga smärtan!

Jaja, nu ska jag göra ett nytt sova försök.

Kram på er mitt i natten!
Svar på tråden: Jag har så ont!

Stackare!

Skrivet av  Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
Här har det inte blivit mycket sömn heller. Jag vaknade runt 03 av orkanen, och från 04 har jag nog sovit max 45 minuter. Som grädde på moset ville Nils upp runt 07 redan idag..
 

Om det är åderbråck...

Skrivet av  Madicken & Elliot
går det nog inte tillbaks, tyvärr :(
Mina på benen har funnits där sen andra graviditeten och blir bara värre ju flera barn jag får. Tänkte ta hand om dom efter bebisens ankomst för nu är det stopp på barnafronten i det här huset!

Hoppas värken avtar och att du snart kan gå igen :-)
 

åderbråcken...

Skrivet av  Jennie, trean bf 11/4
jag kan bara prata för migsjälv. de åderbråck jag fick på blygdläpparna förra graviditeten försvann helt. kom iofs tillbaka denna gång också, men jag tror nog att de försvinner igen, när blodvolymen är mer normal.

på benen är det väl värre, kan gå tillbaka men behöver inte göra det.

jobbigt det där med att springa efter tåg. jag sprang efter bussen för nån månad sen och fick sota för det i en vecka efteråt. nu har jag insett, det är värt att vänta 15-20-30 minute rpå nästa buss för att slippa värken efteråt. "efterklok"

maken är uppe på taket just nu och lägger tillbaka en takpanna som blåst på sniskan. det är obehagligt med sån blåst helt klart.

 

Nej men..

Skrivet av  Tess bf 4/4
...huvva då att du ska behöva ha så ont.
Jag hoppas det snart blir bättre.
Kram!
 

Rekomenderar vila

Skrivet av  Enna
Jag har samma sak, fick åderbrock i ljumskarna/blygläpparna när jag väntade sonen och mellan graviditeterna har jag inte haft några problem mer än 3 månader direkt efter förlossningen då jag inte kunde stå stilla utan var tvungen att smågunga när jag tex diskade.

Kanske inte var något du tänkte på i går men jag står ogärna, sätter mig ner så fort tillfälle finns just för att slippa ha ont i "onödan".
Gör det ont så avbryt det du gör och ta det lite lugnare efter en stunds vila.
 

En fraga!

Skrivet av  Antoinette
Hej Enna! Jag läste att du haft ljumskbråck och undrar bara hur det kändes för dig, tror det är det jag har fått nu. Har ont och är svullen på höger sida av venusberget - mot ljumsken. Pratade med BM och hon trodde det var det. Men vill att en läkare kollar också. Blev ditt värre ju längre du gick i graviditeten? Hade du onte hela tiden? Jag har mest ont på kvällarna när jag stått mycket.

kramar Antoinette
 

Hmmm

Skrivet av  Enna
Svår känsla att beskriva, det bränner mest för mig när jag står still upprätt. Sätter jag mig ner så försvinenr känslan helt.

Att det itne är fogarna säger både min BM och sjukgymnast eftersom det itne gör ont när de trycker på blygdbenet.

Förra graviditeten fick jag det sista månaden och då var det så mycket annat som strulade också men ischias som gjorde att benen vek sig och övrig foglossning så jag tänkte inte på det förän efter förlossningen då det var det enda som var kvar.
Ca 6 månader efter förlossnignen hade det gravidvis försvunnit helt.

Hopaps din läkare kan hjälpa dig.
 

Artiklar från Familjeliv