Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Godmorgon...

Skrivet av Hanna bf 1/4
vilken helg det har varit. Vaknade igår morse och tittade ut genom fönstret, såg att det hade vält lite träd, ja ja, sånt som händer. Tittade ut genom fönstret i badrummet och blev lite lätt chockad. Skogen har försvunnit!!! Det visar sig att det har gått fram ngt som kan liknas med tornado bakom huset... "Gatan" har uppskattats till ca 100 meter bred och 1 km lång...Om nu vill kan i se skillnaden på
http://www.babyfriends.nu/medlem/Bastian/
välj fotoalbum och sedan stormen.
Nu har vi både ström igen och varmt i huset och vatten så nu känns det lite overkligt. Tänk vad lite blåst kan göra...
Är det fler som drabbats av stormen???

Annars så blev det äntligen dags för dagis för killarna idag, sådan lycka. Jag fick till och med tjata mig till hejdå pussar. Där ser man vad man är värd *ler*.
Hoppas det kommer hem glada killar för eftermiddagen skall vi tillbringa med att titta på bil.

Har faktiskt börjat tvätta upp lite små kläder också. Bara 5 veckor kvar tills jag är i magiska v 33. Tiden går så fort! Jag hoppas bara att jag hinner dit innan orken tryter.

Hoppas ni får en trevlig dag!
Kram
Svar på tråden: Godmorgon...

godmorgon

Skrivet av  Kajsa bf 22/4
ja, den här stormen var inte att leka med ändå kom nog vi runt stockholmsområdet rätt lindrigt undan.

Min son börjar också dagis idag efter juluppehåll och det ska bli skönt att komma in i rutinerna igen, det blir lite hur som helst när man är ledig.

Jag mår lika konstigt idag men har iallafall pallrat mig iväg till jobbet, var så nära att vända på vägen hit. Satt och mådde halvilla, svettades och fick nästan panik på tåget hit. Nu har jag tagit en kopp te och två skorpor och då känns det bättre men för hur länge vet jag ej...funderar på att ringa min bm men vad ska hon kunna göra??

Ha en bra dag
Kram
 

Oj, vad ruggigt

Skrivet av  casj m2 + v26
Vi hade också rejält stormigt, men det var bara något enstaka träd som verkar ha fallit intill vårt hus.

Vi hade strömavbrott från kl.19 till kl.09, dvs hela kvällen och natten. Dessutom hade vi gäster på lördagkvällen, som tur är hade vi hunnit äta middag och brygga kaffet innan strömmen gick. Sedan var det mest mysigt att sitta med tända ljus. Ungarna (5 barn mellan 4 och 10) hade jättekul på övervåningen med ficklampor och utklädningskläder.
 

Men fyyy..

Skrivet av  Sandra
Ser ju ut som nån har anlagt ett kalhygge.
Huset klarade sig bra iaf va?
 

Inte en skråma...

Skrivet av  Hanna bf 1/4
på huset,de rensade nämligen upp förra året. Vilket vi idag tackar vår lyckliga stjärna för. De hade inte rensat här på 35 år så de fällde allt som kunde tänkas falla in på vår tädgård och orsaka skada. Efter våra egna önskemål... Innan de gallrade och fällde hade vi granar och andra träd längs med hela tomtgränsen. De fällde de ett hundratals träd då, vilket vi idag kan tycka var väldigt tur.
 

Inte TUR, förutseende! ;) Imt

Skrivet av  Lingling +R + bf 25e
lkdlkenfäLKSNF
 

Godmorgon

Skrivet av  saan med mathilda & mini bf 0504
Usch vad läskigt det låter med sådan storm. Tur ni inte fick träd över huset *ryser*. Visst blåste det bra här också men inte på långa vägar sådant oväder.

Låter trevlig att titta på bil. Själv ska jag inte göra nåt´särskilt efter jobbet, vara själv med dottern bara. Känns lite trist, har ju vant mig vid att ha maken hemma på kvällana nu under jul o de andra helgerna men nu är det vardag igen *suck*
 

Nej -

Skrivet av  Lingling +R + bf 25e
- sånt har jag inte sett mkt av, annat än på bild. Däremot höll vi på att inte komma hem, inga tåg! Personal och vagnar fast i södra Sverige. Blev inget jobbat nu på förmiddagen som jag hade tänkt.
Tur iaf att ni inte råkade ut för ngt!