Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ont i magen!

Skrivet av Karin och lill*n bf050519
Jag har jätte ont i min mage, det känns som ilningar i hela magen nerifrån upp. Vet nån vad det kan vara? Ska jag ringa till BM? Kände det när jag gick upp i morse och det har inte blivit bättre.
Orolig!!
Svar på tråden: Ont i magen!

Svårt..

Skrivet av  Helena, Adrian och lilltjejen 25/4
Känner du det hela tiden?? Blir magen hård samtidigt så kan det ju vara sammandragningar du känner av, alt så kan det även vara ligamenten som stramar när magen växer.. Ligamenten är typ muskler o senr som livmodern är upphängd i och reser man sig upp hastigt eller hostar till kraftigt eller lyfter snett eller tungt kan man sträcka ett ligament vilket kan göra ont och när livmodern växer så kan det även dra och strama i dem.. Går det över om du lägger dig ner o vilar?? Har du möjlighet att ta en varm dusch så prova det..
Vet iof inte om det är din första graviditet?? Då kan det ju vara svårt o veta hur allt känns, är det inte det och du inte känner igen smärtan från förra gången så skulle jag kanske ringa BM, ett samtal mer är ju bättre än ett för lite liksom..
Hoppas att det går över och att det inte är något konstigt..
(ps även en urinvägsinfektion kan ju ge irritationer på livmodern, kan ju vara värt att kolla kanske?)
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  Karin och lill*n bf050519
Jag har vilat i några timmar och det blir bättre, känns mest när jag rör mig. Har haft ligament smärtor till och frå, men detta är annorlunda, kanske det är sammandragningar.Blir magen hård vid sammandragningar? Nu blir det ifs inte det. Det är ju min första grav så jag vet faktiskt inte hur det känns. Avvaktar en stund och ringer till bm om det inte går över.

Tack, kram från
 

Artiklar från Familjeliv