Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tips önskas

Skrivet av Petra m. Linus 020220+bf 050518
Jag har fått sån värk i fogarna och funderar lite över vad man kan göra åt det. Jag fick det senare under förra graviditeten och då blev jag sjukskriven och vilan hjälpte mig. Nu kommer det ju så tidigt. Jag har haft en jobbig vecka nu. Sedan har halsbrännan också kommit och jag funderar vilka tabletter som är bäst.

Vad mkt gnäll det blev men allt är ju inte en dans på rosor bara nästan:-)
Svar på tråden: Tips önskas

Lite hjälp kanske

Skrivet av  Maria m. barn 02+03 +bf 050521
Hej !

Du kan ju prova ut ett foglossningsbälte som kan hjälpa. Nu kanske inte jag är rätt person att rekommendera det eftersom det inte funkade för mig, men jag har hört många som blivit hjälpta av det.

Mot halsbränna tycker jag att Gaviscon är det överlägset bästa. Tabletterna smakar inte mumma precis men för mig funkar dom kanon i alla fall.
Lycka till och hoppas du mår bättre snart :)
 

Hej!

Skrivet av  Petra m. Linus 020220+bf 050518
Tack för ditt svar men jag provade bältet under förra grav och jag tyckte inte heller att det hjälpte mig. Jag ska iallafall gå till apoteket och köpa tabletterna.
 

Man ska

Skrivet av  ulrica, hugo & maj
försöka träna muskulaturen i den "berörda regionen". Jag fick en övning som temporärt kan lindra smärtan, jag försökte förklara den i ett inlägg för någon sida sedan.

Annars är det nog inte mycket att göra åt. Jag var hos läkare igår och blev sjukskriven. Det han rådde till var vattengympa, vilket visst lär hjälpa en del.
 

Det är just...

Skrivet av  Petra m. Linus 020220+bf 050518
det som jag har funderat på att gå på vattengympa. Jag ska iallafall försöka att gå och simma 1 dag i veckan nu och se om det hjälper lite. Jag tränade ju en hel del innan grav men har inte kunnat träna någonting sedan dess.
 

Artiklar från Familjeliv