Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni städat undan

Skrivet av Papaya
julen nu??

Jag funderar på att göra det idag.
Men..det lyser ju så fint i fönstren...
*Beslutsångest*
Svar på tråden: Har ni städat undan

Nej, men funderar på att göra

Skrivet av  Eva m Amanda 020411 + Johanna 031229
det i helgen. Men det är ju sååå mysigt med alla ljusstakar och adventsstjärnor....
 

Redan?

Skrivet av  Christopher
Det städar jag bort d. 13:e januari förstås, när julen är slut! Varför börja redan nu?
 

Det känns

Skrivet av  Papaya
som om julen ÄR slut nu :o(
Hmm får se hur jag gör..
 

Håller på lite hela tiden...

Skrivet av  Loppan
Har faktiskt bara tänkt lämna adventsljusstaken i köksfönstret och julgranen till Tjugondag-Knut. För bara några minuter sedan packade jag ner all den övriga belysningen. Så mycket annat har jag inte haft framme överhuvudtaget.
 

Absolut inte

Skrivet av  Lingling
Trettonhelgen har ju inte varit, och ser granen fräsch ut får den gärna stå till 20ndag Knut för mig.

 

Det gjorde jag i går....

Skrivet av  Jenny
...och det känns så luftigt och fräscht!!
 

Nästan, bara granen och

Skrivet av  Pia
elljustakarna kvar. Granen åker på torsdag och elljusstakaran får stå ett tag till.
 

Japp.

Skrivet av  JessicaF
Har en dotter som fyller år på torsdag, så vi städar alltid undan julen nästan direkt efter nyår - så är julen avklarad innan det är "bara" hennes födelsedag... :-)
 

Jajamensann!

Skrivet av  Lina
På Nyårsdagen så åker allt ut, stakar, gran och pynt.
 

Nix, och det får vänta till den 13:de *imt*

Skrivet av  Fjella
 

Nääää

Skrivet av  raqven
Tänker nog ta ner granen och värsta tomteinvasionen men lampor o stjärnor får sitta några veckor till, det är sååå mysigt!
 

Nej, den 13:e är det som gäller!

Skrivet av  ~VeronikaP~
Jag vägrar att plocka bort julen innan 20-da Knut!
 

Idag (Trettondagen)

Skrivet av  Vanda
ska allt julpynt bort!
Vi åker på skidsemester imorgon och kommer hem den 18 januari.
Men det känns lite trist, blir så mörkt i fönstren.
 

njae...

Skrivet av  S m Athena 25/10 + bf maj -05
Kastade ut julgranen igår och köpte en fin bukett tulpaner till köket. (julstjänorna fick flytta in i vardagsrummet).
jag har världens vårkänslor...men jag försöker behärska mej eftersom det är såååå lång tid kvar dit.
i helgen åker nog all julpynt förutom belysningen. Det tar vi ner om en vecka.
 

Önskar att vi hade det!

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
I morse välte en av ungarna granen, nämligen...
:-(

Är _så_ trött på barnen just nu! 5 kg potatis samt _allt_ lådinnehåll i köket ligger på köksgolvet...
Sonen bröt sig in i min väska och tömde innehållet bland skräpet på golvet i hans rum...
Lillan sitter just nu och river sönder serietidningar...

Jag _orkar_ inte!
 

Lite , bla granarna.

Skrivet av  EllaNora
I fönstrena får det vara kvar till Tjugonde knut.
 

det mesta är nere

Skrivet av  Anette
har bara köksgardinerna kvar.
 

Njae,

Skrivet av  Mia A
Alltså, granen åkte ut i förrgår efter att lillkillen vält den...två gånger... Detta precis innan vi skulle iväg till dagis och jag hade en jätteviktig jobbintervju och var lite finklädd och extra tillpiffad.

Det blev svettigt innan allt vatten var upptorkat och jag samlat ihop alla (tack och lov plast-)kulor som rullade runt. Väl när jag var färdig och gick (läs flängde) till badrummet för att dumpa alla våta handdukar som jag ryckt till mig för att torka vatten från parketten så går ung*#&"%¤ dit igen (skrämd? icke!) och välter den en gång till. Det fanns visst vatten kvar i foten...

Så granen är borta, men i övrigt står det mesta kvar. Pga av den här klåfingriga minstingen så har vi inte haft så mycket pynt i år. Inga ljusstakar eller juldukar på borden etc... Eljusstakarna får stå kvar tills nästa vecka och likaså julgardinerna. Saknar alltid ljusstakarna när dom är borta, det blir så mörkt
 

Skrivet av  Betula
Jag låter ljusstakar och stjärnor vara kvar till tjugonde dag Knut och ljusslingorna får hänga kvar i vintermörkret - betraktar dem som vinterpynt, snarare än julpynt!!
 

Nej

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
väntar till 20edag knut eller helgen efter det. Tomtarna är det inget problem att ta bort då, men jag vill verkligen inte ta ner ljusstakarna :(
 

Tänker plocka ner en del

Skrivet av  Bian
julgranen bland annat, eftersom jag börjar bli less på att plocka julkulor från golvet hela tiden. Den ettåriga sonen är helt hopplös när det gäller granen. Tänkte då oxå ta bort tomtar och annat pynt men para på adventsljus och stjärnor till nästa helg.
 

Artiklar från Familjeliv