Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett fascinerande UL...

Skrivet av AniLov m/trean bf 15/6
Nu har jag varit på UL, och allting såg bra ut - med den ena bebisen...Den andra (ni minns väl fostersäcken och krumeluren vi hade sett, men som läkaren vägrade säga vad det var?) blir det ingen bebis av - men den växer fortfarande! Den såg i stort sett ut som en riktig bebis, vi såg ryggraden och så, men det fanns ingen hjärtaktivitet och de kunde inte hitta något huvud. Ska på nytt UL i morgon bitti, då till läkare istället för bm, så får vi se hur vi ska hantera det hela. Själv är jag inte ett dugg orolig över det hela, men dock otroligt fascinerad över att den växer så mycket ändå *s*.

Men den friska bebisen mår iaf bra. Den har egen moderkaka (det är alltså tvåäggstvillingar), så det är ingen fara för den. Inte vad vi vet nu iaf. Sen så fick jag nytt datum, och är nu beräknad till 15. juni istället för den 19., men vi har bestämt snitt så det blir ca 5-7 dagar innan dess. Om nu inte det hela startar av sig självt redan innan dess, för isf rekommenderade läkaren att jag försöker med en vanlig förlossning ändå iom att bebisen då inte kommer vara lika stor som vid fullgången tid (jag får alltså stooora bebisar, och förra gången blev det akutsnitt eftersom hon inte ville komma ut). Sen finns ju alltid möjligheten för snitt ändå.

Annars så blev jag sjukskriven på stört pga foglossning och värk o sånt, fast läkaren sa att "jag kan inte sjukskriva dig tiden ut, då får jag försäkringskassan på nacken, men jag sjukskriver dig 10 veckor nu så ordnar du tid via din bm för förlängning" :o) Känns jätteskönt, enda kruxet är att jag inte fått ansöka till någon kurs inför våren än (pluggar på distans sen i oktober), vilket innebär att det inte finns någon "arbetsgivare" att sjukanmäla mig till, vilket i sin tur gör att jag riskerar att få problem när det gäller sjukpenningen. Men det är ju beroende på saker utanför min kontroll, och jag kan ju belägga att CVL inte fått besked ang. kurser pga att upphandlingsförfarandet hos kommunen har ifrågasatts. Med lite tur så ordnar det sig nog till sist. Hoppas bara att det inte tar alltför lång tid...vill helst inte behöva vänta på sjukpenning i evigheters evighet.

Nåväl, det var en snabb uppdatering från mig. Hoppas ni mår bra allihopa! :o)
Svar på tråden: Ett fascinerande UL...

Oj då...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Jättegrattis till att bebben mådde bra! Så underligt med den andra bebisen, att den fortf växer menar jag!

Sa bm vad som kommer hända m den. Kommer den återbildas, el kommer den att ligga kvar där och växa?

Aha såg nu att du ju skrev att ni ska tillbaks imorgon t läkare...

Härligt att allt var bra annars och jag hoppas att allt går vägen m sjukpenning osv, sjysst läkare verkligen, som sjukskrev så länge och sa att det bara är att komma tillbaka... Skönt att vissa är medmänskliga :o)

Stor kram

Anja