Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu syns sparkarna!

Skrivet av Miranda v 20
Måste bara få berätta att nu syns det utanpå min mage när bebisen sparkar, fast inte varje liten rörelse, utan de kraftigaste. Magen liksom studsar till. Det syns bara om jag ligger på rygg, tror jag. Märkte det igår när jag låg och jäste i badkaret. Undrar litet vad det är för en Hulken-baby i min mage. Maken kunde känna sparkarna utanpå magen redan i v 17 och nu i v 20 så syns de också... Någon mer som kan se sparkarna? Seså tjejer, hopp i badkaret och kolla :)
Svar på tråden: nu syns sparkarna!

Avis!!

Skrivet av  Lillan
Är ju bara i v. 17, ser så fram emot att känna sparkarna själv! Marie kunde känna dem i helgen när jag låg på rygg och drog in tarmarna under revbenen (äckligt, va? :)), men konstigt nog känner jag inte ett jota själv. Ska till doktorn imorgon, längtar efter att höra hjärtljud!
 

JAPP!

Skrivet av  *Tina* bf 10 Juni
Visst är det kul!!

Har också en livlig bebbe i maggen, just nu sparkar den som 17, kittlas!!

Kände första rörelserna i v14, och i v16 så kände jag utanpå och då syntes det också.

Häftigt är det:)
 

*spolar i badvatten*

Skrivet av  CillaE
*ASG* nej inte än men lite senare hade jag tänkt göra det ändå!!
Kul att det syns utanpå redan!
Hittills är det bara jag som känt sparkarna men på nyårs afton satt jag i soffan med handen på magen och då kända jag en spark i handflatan. Men inget sedan dess. Hoppas verkligen make och son får känna något senare. Med Jesper fick inte Lasse känna något, varje gång ha la handen på magen blev ungen lugn!
NU kom jag från ämnet totalt!!!
Ska kolla i badet ikväll i alla fall!!
 

Det där minns jag...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
från min graviditet m Emil, då var jag i v.18 när jag först kunde se det... blev liksom svallvågor på vattnet, haha...

Med Alice och den här bebisen har vi ej haft badkar t min stora irritation... vill ha badkar nuuuuuuu!!!

Men jag såg däremot svallvågor i mitt fläsk på magen häromdagen när bebisen buffade till rätt hårt, haha...

men den här bebisen rör sig inte så mycket. Eller så är det jag som ännu inte känner så bra! Undrar om moderkakan ev ligger framåt den här gången, el om livmodern är så pass stor nu att bebisen har mer gott om plats än vad Emil o Alice hade. Det är ju så tätt!

En liten hulk i magen, haha... häftigt! hoppas bara inte den är grön ;o)

kramis

Anja
 

Ja, här med! :)

Skrivet av  Lelle & Sessan -02, 1 Mf + Bf 13/6
I fredags såg jag nånting stick upp ur magen. Jag låg på rygg då. Nu har ju jag en lugn bebis denna gång och moderkakan i framvägg så det blir ju svårare att se. Maken försökte känna bebisen igår men som vanligt blev det stilla i magen när han skulle känna. :(

Men kul är det!

Kram
 

JUPP!=)

Skrivet av  wakkie m Rasmus 3/10-03+*BF 12/6*
Här syns det med, magen liksom hoppar till när det blir en riktig spark/buff=)
Oftast så är det fullt liv på kvällen när man lägger sig!
Har sett sparkar i 2 v ungefär!
 

Artiklar från Familjeliv