Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni börjat jobba på att få bort extra kilona??

Skrivet av Cami med min goa Alicia
Nu har väl kanske inte alla några extra kilon att tala om, men i mitt fall så vägde jag 53, gick upp till 71 och efter förlossningen äger jag 62. Ska inte träna på något annat sätt än att prommenera och amma fram till jul så får vi se vilket resultat det har gett innan man får ta i med hårdhandskarna. Någon annan som funderar på det här med kroppen efter förlossning? (Undrar också när attsingen jag ska kunna ha sex igen, det bara vääägrar ju läka där de har sytt!)
Svar på tråden: Har ni börjat jobba på att få bort extra kilona??

Men gumsan!

Skrivet av  Caa+prinsen
Det har ju inte gått tre veckor än! Klart det kommer läka ihop, och du kommer (jag lovar) få ett helt annat och mycket bättre sexliv när du är redo för den biten igen.

Extra kilon bekymrar inte mig så där jättemycket just nu, tänk på att de där kilona är kroppens buffert för amningen, de kommer att föras över till Alicia sakta men säkert under de närmsta månaderna om du äter normalt. Det är nog klokt som du skriver att vänta ett tag innan du tar itu med dem på allvar.

Jag har mer bekymmer med att få ihop vardagsrutinerna :( Bara att få iväg ungarna till skolan varje morgon är en pärs just nu, man är trött och sliten efter en hel natts ammande. Jag hoppas det blir bättre om vi kan få Linnéa att vända dygnet rätt.

Skulle ju varit kul om man känt nån fler med bebis här omkring som man kunnat gå ut och promenera med eller nåt, och få igång på dököttet lite *S* Jag tror att man blir ännu mer trött av att man inte orkar ta sig för nåt nämligen.

kram på dig Camilla

Har sån himla

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
tur att min far bor i samma trapp som vi och han är pensionär. Vi prommenerar nästan varje dag tillsammans. Ett toppensätt för Alicia att lära känna morfar och suveränt för mig att få lite sällskap och att umgås med min far lite mer. Igår, när Tomas jobbade, var pappa barnvakt i 1 timme så jag kunde städa upp i köket ordentligt. Försöker ni få Linnea att vända dygnet redan nu? Går det när de är så här små?

Näh va dum jag är

Linnea är ju din äldre...

Hahahaha!!! Snurrigt det här!

Blandar ihop prinsen och Linnea. Linnea är ju din bebis så då återstår frågan, går det att vända på dygnet när de är så här små?
Jösses, verkar ha mina gravida hjärnceller kvar.. :)

Amningshjärna !?!

Skrivet av  Caa+prinsen
Sägs det ju heta när man snurrar ihop allt :)

Idag slog jag på fel platta när jag skulle koka napparna tex, solklart fall av amninghjärna skulle jag vilja säga :)

En trevlig jänta från skåneland sa en gång "gröt i huvudet och mjölk i brösten". Det tyckte jag lät kul och så stämmer det in bra också :)

Nä jag vet inte om man kan vända på dygnet åt de små. Det vi gör är väl att försöka väcka henne lite tidigare varje kväll, så hennes ätperiod börjar tidigare. Men det får liksom bli som det blir. Klart vi _försöker_ få runt tiderna, men om det verkligen funkar vet jag faktiskt inte. Jag inbillar mig gärna att det är jag som styr och bestämmer hemma, men barnen vet sanningen ....

Detta är helt sjukt men medan jag skriver blev jag akut sugen på ungsmackor med vitlök örtkryddor och ost! Jag känner tom smaken i munnen. Mååååååste haaaaaaa !!!! Man kan ju undra om jag verkligen redan fött barn??? Tror det dyker upp fler nojor nu efteråt än under tiden jag väntade faktiskt *S*

Kram på dig Camilla

Hehe, mjölk i huvudet

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
brukar man tala om här :)

Nä jösses

Jag orkar ju knappt gå utanför dörren, men det är kanske just för att jag inte är ute...man blir ju rätt trött om man inte får frisk luft. Hade bara 112 i hb i torsdags, men det kan bero på att jag varit förkyld.
Jag borde börja ta itu med promenaderna snart, men det går ju inte med några långa turer i början, underlivet säger liksom emot. Har du tänkt gå i 1 1/2 timme?? Det skulle mitt underliv aldrig fixa och då sprack ju du rätt mycket... Hoppas det gick bra i alla fall.
Och det där med sex, som sagt tog det 7 månader innan det lyckades för oss senast. Nu hoppas jag det ska vara möjligt liiite tidigare. Men det är ingen panik tycker jag, man har ju tryckt ut en unge där, lite dispens måste man väl få :)

Jag är drogad dygnet runt! :)

Lever på tabletter och bedövningssalva så jag känner inte av stygnen alltför mycket direkt... Kan det hindra läkningen att man går långa prommenader? Jag går ju ganska sakta och som sagt känner jag inget av stygnen med all medicin.

Mja

jag vet inte, men om man inte är "drogad" så känner man ju att stygnen skaver och man blir öm när man går mycket. Och så är det ju trycket neråt, som åtminstone jag känner väldigt starkt om jag varit uppe mycket. Men jag har faktiskt ingen aning om det kan hindra läkningen på nåt vis att gå mycket. Kanske nån annan är klokare? :)