Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag också hittat till höstbarn 04 =)

Skrivet av Ingela & Alva m. Anton 8/9 & Maja 9/9
Har hållt till litegrann i ank. sept. ju men nu är det väl dags att också ta nya steg...

Ingela heter jag och födde tvillingar för 1 1/2 vecka sedan. Anton och Maja fick två olika födelsedata då de behagade titta ut före och efter midnatt. I familjen finns också storasyster Alva som precis fyllt 3 och pappa Erik. Vi bor i Umeå.
Svar på tråden: Nu har jag också hittat till höstbarn 04 =)

Grattis

Skrivet av  Berit m Jesper nov-00 + Bulan Bf 4/12
och vad mysigt med tvillingar!
Men vad lustigt att de fick var sitt datum, jag trodde man skrev samma ändå.

Mysigt... och mycket

Skrivet av  Ingela & Alva m. Anton 8/9 & Maja 9/9
Nä, de fick bestämma sina födelsedagar själva när de nu envisades med att komma varsin dag =)
Ingen sa nåt om att båda måste ha samma födelsedata under förlossningen och på pappren från försäkringskassan har de fått varsina personnummer med olika födelsedatum. Vi tycker själva att det är lite skoj och jag kan tänka mig att A & M kommer bli tvugna att förklara detta tvillingsskap ett antal gånger under sina liv.

Nämen

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
jag har helt missat att ni bor i Umeå! Vi är ju nästan grannar ju, bara rakt över potten!
Kul att du hittat hit förresten.
Hur klarar din Alva den nya situationen som storasyster till två?

Bara 4 timma skiljer

Skrivet av  Ingela & Alva m. Anton 8/9 & Maja 9/9
visst tar det nåt sånt med båt över pölen?!!
Har en fd arbetskamrat boende i... Nykarleby (heter det så???)

Hittills har det gått mest bara smidigt och över förväntan med introducering av två småsyskon i Alvas liv. Inga tendenser till avundsjuka...än. Hon vill mest hålla, krama, peta på hela tiden. Uppfattningen om hur hårdhänt man kan vara med de små är dock inte helt klar, så det blir en hel del passning av det för mig och Erik. Men det är det helt klart värt när man ser hur stolt en storasyster kan vara =)

Oj, vad världen är liten!

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
Nykarleby är ju bara två mil härifrån och jag är dit rätt ofta! Häftigt.
Det är så länge sen jag varit till Umeå så jag minns inte hur länge det tar med båt, men det är inte många timmar.
kram