Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kul!

Skrivet av Ika m Samuel 03 och Tilda 040709
Jag har skrivit lite grann på ankomst september, men inte speciellt mycket. Förhoppningsvis blir det mer här!

Jag bor utomlands, i Amsterdam närmare bestämt, med min man som kommer från England, vår son Samuel som är 19 månader samt vårt nya tillskott Tilda, född den 7 september, och sist men inte minst våra två labradordamer.

Tilda har betett sig som ett riktigt mönsterbarn hittills under sina två veckor i världen. Den första veckan kunde hon sova 6-7 timmar på raken på natten, men det höll ju inte i sig så länge tyvärr. Nu blir det oftast en amning vid tvåtiden och en vid fem,sextiden, men det känns också ganska överkomligt tycker jag.

Hoppas ni andra har det bra med era bebisar också!
Svar på tråden: Vad kul!

Hej du!

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
Undrade just vart du tagit vägen, men där är du ju!
Alva äter med tre timmars mellanrum både natt som dag, och det tycker jag är helt överkomligt också. Huvudsaken är att hon somnar om när hon ätit på natten så man inte behöver gå upp!
Läste din förlossningsberättelse inne på föda hemma (jag smyger omkring överallt här på Aff :)) Jag kände ingen mig i det där att tro att det andra barnet ska pluppa ut på några krystvärkar, det hade jag också väntat mig. Men jag fick krysta i 24 minuter. Men det var ju en klar förbättring jämfört med Aron som jag kämpade med i 1 h 52 min och så blev det ändå sugklocka...