Knipövningar - vad är det ;) |
|
Skrivet av | Ingela & Alva m. Anton 8/9 & Maja 9/9 |
Kom just på att det är kanske nåt man borde börja med *s* Kniiiiiiiip!!! Men huga så tråkigt det är! Är ni duktiga på sånt nu efter förlossningen, hur ofta å hur många? Jag är en riktig latmask när det gäller sånt, men inser att det kanske ändå är bäst att ta itu med det hela. Vill ju helst slippa läckage i framtiden... |
|
Svar på tråden: Knipövningar - vad är det ;) | |
|
|
max 10 knip om dagen :) |
|
Skrivet av Cami med min goa Alicia | |
brukar knipa 10 knip om dagen när jag gör nattbytet på Alicia (alltså sätter på henne pyamas). säkert alldeles för lite, men bättre än inget antar jag. | |
Jag är fortfarande... |
|
Skrivet av Trillian m Saga99, Casper02 & Marcus04 | |
...så "bedövad" i underlivet sen förlossningen (som gick snabbt i slutskedet) att jag inte knappt kan knipa, jag känner liksom inte de musklerna. Förra gången när jag fick Casper var det likadant. Det var först efter en vecka som jag kunde börja knipträna. Ett tips är att knipträna varje gång man ammar. |
|
|
|
Testade knipöva idag:) |
|
Skrivet av ¤ Elizabeth & prinsessan 22/9 ¤ | |
Gick bra för mig och har tänkt att knipöva vid varje amningstillfälle(gjorde detsamma med alla de övriga barnen) | |
Jag har varit aktiv |
|
Skrivet av Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826 | |
den här gången eftersom jag fick livmoderframfall i samband med förlossningen och nu MÅSTE jag stärka mina bäckenbottenmuskler. Med Aron knep jag knappt alls och musklerna var ändå toppen vid efterundersökningen. Nu känner jag att de är urkassa, kan inte ens knipa av urinstrålen när jag kissar :( |
|
Inget vidare |
|
Skrivet av tona m. Kevin 000710 & Noah 040831 | |
går det med knipövningarna här, med förra barnet så fick jag gå på regelbundna läkarbesök efter förlossningen. Och nu känner jag att jag inte har några vidare muskler, försöker men svårt att hitta musklerna. | |