Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pojkproblem

Skrivet av Ingela m. Alva-01, Anton 8/9 & Maja 9/9
Alltså jag har ju ingen erfarenhet av små gossebarn och måste få fråga om fler har samma "problem" som vi.
Det här med snoppen... den håller sig ju inte i styr det minsta :) Dagligen blir det till att byta kläder och lakan flera gånger för att det läcker kiss utanför blöjan. Ibland blir inte ens blöjan mer än lite fuktig, men kläderana dyngsura. Använder Pampers newborn och till Maja funkar det bra utan läckage. Så vår slutsats är att det är snoppen som far omkring utan kontroll :) Fler som har det så här?
Svar på tråden: Pojkproblem

*fniss*, fel att svara kanske...

Skrivet av  Mini mE m Mini
med tanke på att jag bara har tjejer..men min kompis hade exakt samma problem nu när hon fick sin bebispojk...så hon bytte helt enkelt blöjor till Liberos newborn. Dom ska tydligen ha bättre "väggar" som skyddar kanter bättre.
Men som sagt, vad vet jag...

Aha

Skrivet av  Ingela m. Alva-01, Anton 8/9 & Maja 9/9
Kan vara värt att prova =)
Tack för tipset!

snoppen neråt?

Skrivet av  Berit m Jesper nov-00 + Bulan Bf 4/12
Dum fråga kanske, men lägger du snoppen nråt i blöjan? Annars strålar det rakt upp mot magen och då blir de blöta mest överallt än i blöjan ;o)

Att den...

Skrivet av  Trillian m Saga99, Casper02 & Marcus04
...viftar runt som en brandslang medans man byter får man vänja sig vid... och stå redo med en liten handduk att lägga över och begränsa "skadorna" med.

Vi har pampersblöjor och det funkar bra, bara man ser till att snoppen pekar neråt. Kanske du ska ha en storlek större blöjor? Marcus kan inte ha den minsta storleken längre, men han är ju relativt stor (4700 nu)

En "erfaren" pojkmamma svarar

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
och uppmanar dig vänligt men bestämt att byta till Liberos blöjor! Pampers höll inte heller tätt för vår grabb.
Var också noga med att alltid se till att snoppen ligger rakt neråt, och inte snett, när du stänger blöjan. På så sätt borde du undvika läckage!
Jag å min sida tycker det är så svårt att plötsligt ha en tjej och vara rädd för att smuts ska komma in på ställen där det inte hör hemma...

Ja...

Skrivet av  Trillian m Saga99, Casper02 & Marcus04
för min del tycker jag att blöjbyten är _mycket_ enklare på killar! Det är ju så mkt lättare att torka rent:-)

Hört

Skrivet av  Stina m Nathalie 6/5-01 & Robin 3/9-04
att Libero passar killar bättre och pampers tjejer. Vi använde pampers till Nathalie när hon var liten och nu har det bara blivit så att vi använt Libero. Inget läckage har vi råkat ut för i alla fall. Snoppen lägger jag inte åt något särskilt håll.