Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

amnings/kräk-fråga

Skrivet av kajsadk
olivia äter fint och har gjort det hela tiden men ibland så kräks hon upp det hela.
jag har fått veta att hon bara skall lära hur mycet hon kan äta men jag tycker att det är så himla obehagligt. henne rör det inte en fena. det händer ca. en gång var tredje, fjärde dag.
usch, tycker inte det är kul.
upplever ni det samma? ni, som har flera barn, hur reagerar de, ni? är det andra som är lika kinkiga som jag?
jag försöker intala mig själv att det är som det skall vara och att det inte är något att gråta över...

kajsa & olivia 12 dagar
Svar på tråden: amnings/kräk-fråga

hon

Skrivet av  Berit m Jesper nov-00 + Bulan Bf 4/12
kräks upp det hon har fått för mycket utav.
är det inte oftare är det iaf inget att oroa sej för, bara hon gårupp i vikt som hon ska så.

Alicia spyr som en gris och käkar som en häst!

Skrivet av  Cami med min goa Alicia 1/9
Min tjeja spyr varje dag, flera gånger om dagen (tack och lov, annars hade hon gått upp ett helt kg i stället för bara ett halvt på en vecka som hon gjort nu). Enligt sköterskan så är det ingen fara så länge de ökar i vikt som de ska eller om det är extremt... Bebisar torkar ut VÄLDIGT fort så visst ska man vara försiktig och ha lite koll på dem, men spyr hon någon gång var tredje, fjärde dag så låter det inte så farligt tycker jag.

är ni bara coola?

Skrivet av  kajsadk
rent rationellt tror jag heller inte det är något problem, tror att hon går fint upp i vikt, det hade hon iaf vid sista bvc-besöket.
jag tycker att det är så hemskt. jag är nog världens mespropp. men det var skönt med era svar, det var bara det jag behövde!!!

tack tack

kajsa

En likadan.

Skrivet av  Nettis m. Evelina & Kajsa 17/9.
Kajsa spyr rakt ut ibland, hon har nog bara inte lärt sig hur mycket hon ska äta utan äter lite för mycket.

Nackdelen är att hon spyr ner hela mig och sig själv, helst vid sista nattmålet vid 4 tiden eller vid 7 tiden då vi brukar gå upp.

Hon lär sig snart hur mycket hon "ska" äta för att inte spy lika mycket, det kan nog ta ett tag men det ordnar sig.

/Nettis

Alva spyr

Skrivet av  Sofia m. Aron 021002 & Alva 040826
varje dag, efter varje mål, och ibland riktigt rejält. Som en fontän ungefär :)
Det är helt normalt att bebisar kräks. Aron var ingen spybebis, men nu har vi tydligen fått en. Men jag är inte det minsta orolig, och om Olivia bara spyr var tredje-fjärde dag så är det verkligen ingen fara! Ibland tror jag att Alva kräks upp precis allt hon fått i sig, men ändå går det tre timmar tills hon vill äta igen, så nåt måste väl stanna kvar i magen. Och hon växer fint :)

Amanda...

Skrivet av  Jessica* +4
fontänspydde två gånger efter att ha ätit en kväll när on var ca. 3 månader. Hönsmamma Jessica ringde gråtande till sjukvårdsupplysningen:)