Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2-barnsmammerapport (även på andra snack)

Skrivet av Nickan m Olivia 030129 & Matteo 041020
Har inte varit så aktiv här på sista tiden men det är som lite svårare att få tid till det nu än när Olivia föddes.. Nu känns det som att man börjar komma in i att vara 2-barns mamma med 22 månader mellan dem. Måste säga att det går över alla mina bästa förhoppningar. Olivia är helt otroligt snäll o hjälpsam med lillebror o inte det minsta svartsjuk (vilket jag ändå var lite inställd på). Hon blir olycklig när Matteo gråter o vill hjälpa till så att han inte ska gråta. Nu har vi haft turen att han är otroligt lättsam. Nöjd mest jämt, förutom när han är hungrig, full blöja eller bara lite sällskapssjuk… Nu kan han ligga LÅNGA stunder själv på filten o vara väldigt nöjd. Olivia går ofta o lägger sig bredvid honom på filten o håller honom i handen. Hur sött som helst! En annan sak som jag är helt förundrad över är att ibland när Matteo gråter så om han får syn på Olivia så blir han många gånger jätteglad o ligger o ler. Funkar även många gånger med att han får sitta i hennes famn. Detta är bara hur häftigt som helst!!! Men sen finns det ju även stunder när de praktiskt taget skriker i kapp. Då är det mindre kul o håller de på nog länge så känns det som att jag ska explodera… o då har jag tagit min kaffekopp o gått ut på bron en stund o avreagera mig lite. Tack och lov är det inte så ofta som de gör det. Bäst är nog ändå att de inte vaknar av varandras skrik!!!

Oj det blev visst ganska långt men tänkte passa på att skriva lite när jag för en gångskull har lite tid. Försöker hänga med o läsa det som skrivs dock…

Får önska alla ett riktigt gott slut på 2004 o ett gott nytt år i förskott (misstänker att jag inte kommer att hinna skriva mera detta år… ;) )
Svar på tråden: 2-barnsmammerapport (även på andra snack)

känner klat igen det !!!

Skrivet av  trollmamma med Tor 2 år Axel snart 4 mån
Roligt att det finns fler som har det så.
Tor är jätte glad i Axel o blir förtvivlad när lillebror är ledsen o vill gärna trösta... Axel älskar sin storebror han kan ligga o titta på när Tor leker o glömmer tid o rum (då får man tid att andas ut lite).
Vi har en tvillingvagn o den är jätte poppis för de har sällskap av varandra det trodde jag inte.
Svartsjukan lyser med sin frånvaro här dock är det inte många leksaker som Axel får ha längre stunder men det ändras väl med tiden !!!

Gott nytt år
 

Njut!

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Här har vi svartsjuka på hög nivå!

Fast här är det 4½ år mellan våra flickor.
Storasyster lyssnar inte längre utan har fått för sig att trotsa allt vi säger. Verkar bli en härlig start på det nya året för våran del.

Det där med att glömma av att skrika när man ser storasyster är toppen, Kajsa brukar "leta" efter Evelina när hon hör storasyster. Huvudet går runt i cirklar tills hon fångat upp storasyster med blicken och så kommer det stoooora leéndet såklart.

Härligt när det är sådanna stunder och inte är skrik och gråt som gäller.

/Nettis
 

Underbart:-)

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
Det är inte lika ofta det talas om hur bra det kan bli när syskonet kommer. Oftast tar man ju upp problem så jag var också inställd på svartsjuka, tjuvnyp och att dom skulle väcka varandra. Allt har precis som för dig gått över förväntan! Han älskar sin "bebis Bell". Frågar efter henne det första på morgonen, kramar godnatt på kvällen, sjunger för henne och just nu håller han på att visa henne alla bebisleksaker som vi tagit fram igen. När vi hämtar på dagis visar han kompisarna sin lillasyster. Han älskar att få hålla henne och det är helt underbart så länge det är så här:-)
 

Artiklar från Familjeliv