Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Visst fanns det ammande blivande mammor här?

Skrivet av Maria med Albin-03 + bf 9/7
Nu undrar jag om era barn redan ratat mjölken?

Min 16-månaders har senaste månaden gått från att amma 5-10 gånger per natt till att sluta helt! Helt ofattbart...

Jag vet ju att mjölken kan ändra smak så småningom men jag trodde inte att det var riktigt så här tidigt. Är det någon mer som känner såna tendenser så här tidigt i graviditeten?

Kram
Svar på tråden: Visst fanns det ammande blivande mammor här?

Jag ammar

Skrivet av  gullunge03 & Liten bf 25/7
min son som är drygt 21 mån. Han har inte ratat tutten men jag tror att jag har fått mindre mjölk för han vill byta tutte hela tiden. Inte alls som förut då han kunde nöja sig med en åt gången.

För att se det positivt slipper du ju kämpa med att få bort nattamningen ;) Det är mitt mål i påsk och det kommer att bli fight om jag känner min son rätt. Känner att jag inte orkar nattamma 2.
 

jo, jag vet

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
det är med blandade känslor jag slutat amma. Var inställd på att det skulle kunna hända, men inte så snabbt och inte så tidigt :-)

Jag hade ju bara nattamningen kvar, amma på dagtid har han glömt för länge sen. Och visst är det lite skönt att sluta nattamma, det håller jag med om.
 

jag ammar

Skrivet av  X-tjejen
ja mjölken ändrar smak en bit in i graviditeten för att din kropp pruducerar lite råmjölk oxå och smaken blir beskare
jag vet inte exakt vid vilka veckor det händer men har hört och läst om detta inne på amningssnack
Jag ammar min dotter 14 månader ca 5 gånger /dag och än har hon inget intresse av att sluta.
egentligen vore det lite småskönt om hon ville sluta lite innan nya bäbisen kom så man får vila mot slutet med stora magen men min snuttagumma kommer nog inte att vilja det hon har ingen napp ingen tumme eller annan snutte så bröstet är hennes kompis när hon ska sova *mys*
 

lite dubbelt

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
är det allt, jag ville amma så länge Albin ville och det har jag verkligen gjort. Men ändå känns det snopet när han väljer att sluta. Men eftersom vi bara hade nattamningen kvar så känns det nog snart ganska bra trots allt.

Och ja, det _är_ ju så mysigt :-)
 

Hoppades att det skulle bli så

Skrivet av  space bf 27/7
att Éowyn slutade självmant men än har hon inte gjort det iallafall. Dock har jag bestämt mig för att sluta amma idag! Jag vill verkligen inte längre! Dessutom vill jag ha en paus innan nästa. Jag tror att om jag fortsätter nu fast jag inte vill så finns risken att jag inte kommer att vilja amma nästa alls. Känner nu mest obehag av att ha någon klängande vid bröstet även om det är praktiskt, speciellt när hon är ledsen.

 

ja

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
men då låter det ju som att du är redo att sluta. Det måste ju kännas bra. Och det tär ju faktiskt lite på kroppen att amma länge, även om jag personligen inte har lidit av det så vet jag många som inte orkar med det.

Ska hålla tummarna för att det går bra för er och jag tror nog att Eowyn kommer att känna att du bestämt dig. Och hoppas det går fort och så smärtfritt som möjligt!

Hur gammal är hon?
 

Jag helammar i princip

Skrivet av  Pallas
de små smakisar han petar i sig ger inte något att tala om ur näringssynpunkt (han är drygt 8 månader). Så fort hsn börjst äta lite mer har jag tänkt avsluta nattamningen och sen får vi ta en dag i taget. Jag kan gärna tänka mig att amma två om det känns bra och funkar.

Det enda jag känt av är att jag fick en rejäl svacka i produktionen kring v 6-7 eller vad det var, och ammade då en gång i kvarten i tre dygn... *puh*
 

Artiklar från Familjeliv