Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har berättat!!!!

Skrivet av m med 3 bf 13/7
Har plågats över det där med att berätta på jobbet. Började ju förra veckan. men är så rädd för blickar och spekulationer. Så idag gick jag in till enhetschefen, bad om semester v9. Sedan berättade jag och oj, vad ont det gjorde. Sen chefens reaktion
-Men Grattis! Vad kul! Snacka om att tappa hakan, sen vet ju inte jag vad hon tänkte. Men hon sa flera gånger att jag inte skulle må dåligt av det och att det var så bra att jag berättade så tidigt så de kan tänka på rekrytering för två samtidigt, en kollega väntar i juni:)
Snacka om lättnad:) Alla i mitt team berättade jag för, reaktioner visst men alla grattade och tyckte det var kul och huvudsaken du kommer igen sen. Alla poängterad oxå att jag inte skulle tycka det var jobbigt och pinsamt. Helt underbart nu är jag ännu mer övertygad om hur bra jag kommer trivas där.
Svar på tråden: Jag har berättat!!!!

grattis

Skrivet av  Wera 4/7
gud vad skönt. vilken bra reaktion.
själv måste jag vänta till slutet av jan med att berätta för min, vi ska skriva om mitt kontrakt då och jag får fast jobb. men alla andra märker på min mage så det känns lite ojuste (träffar aldrig chefen). längtar också tills det är sagt känns lite oärligt innan.
 

Artiklar från Familjeliv