Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bokföringsprogram

Skrivet av Ulrika
Någon som använder Edison bokföringsprogram? Är ni i så fall nöjda?
Vad använder du/ni annars för program? Intresserad att höra hur det är med support hos ex. Hogia, SPCS, Edison.
Någon som vet?
Svar på tråden: Bokföringsprogram

SPCS....

Skrivet av  Pyssling
Jag använder SPCS Administration nu för tiden, alltså med fler funktioner än enbart bokföring, bl a fakturering. (Har även SPCS Lön)
Har bara behövt använda mig av supporten två gånger, men de gångerna funkade allt helt perfekt, fick tex tillbaka en diskett två dagar efter att jag skickat in den, med rekonstruerat löneprogram när de sista månaderna försvann pga att min hård-disk pajade och jag inte hade säkerhetskopierat. Sedan ringde de upp dagen efter för att kolla att jag lyckades fixa allt med hjälp av disketten! Mycket serviceinriktade och trevliga på supporten.

Jag har använt SPCS ända sedan innan jag hade windows-dator, då bokföringsprogramet alltså var i DOS, och jag har alltid varit helnöjd med funtionerna i deras program.

Då jag skaffade windows-dator och skulle köpa nytt bokföringsprogram kommer jag ihåg att jag laddade ner testversioner av SPCS, Hogia och nåt mer program och testade, men jag fastnade för SPCS i alla fall och har fortsatt med dem i alla år.

Edison har jag aldrig testat så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
 

Jag kör

Skrivet av  Anette
XOR Compact S. Fungerar bra för mig, jag har inget att jämföra med. Supporten har jag så nära man kan, eftersom sambon säljer XOR. Samma sak med mitt kassasystem. Oooootroligt praktiskt.
 

Jag kör Hansa

Skrivet av  Pappa F.
Men det kräver supportavtal som är rätt dyrt. Jag har ett par bokföringsklienter och Hansa vill egentligen ha ca 2000 kr per klient och år, men jag har en lite äldre version med fritt antal klienter, så det hindrar mig rätt effektivt från att uppgradera... Hogia har jag konsultat lite i, bland annat ett företag som hade stora problem vid millenieskiftet - Hogia var inte säkrat. De andra känner jag inte till. Montania har ett system som verkar lite intressant tycker jag.