Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej allihop!

Skrivet av KLJ
Tänk vad lustigt att när man får ett nytt infall och börjar fundera på vart man ska vända sig så finns det man behöver ALLTID här på aff :o) Underbart!!!

Jag är alltså ny på detta snack och har just börjat fundera på ALLVAR på att starta eget... Jag är arbetslös...oups fel arbetsSÖKANDE ska det va!! efter mammaledigheten och är inte berättigad till a-kassa så det känns som man inte har nåt att förlora. Drömmen har ju alltid varit att kunna försörja sig på det jag älskar att göra så det känns som ett perfekt tillfälle att testa!

Men min fråga är om nån vet om man, OM det nu inte skulle fungera *håller tummarna* är man då berättigad till a-kassa efteråt?
Svar på tråden: Hej allihop!

Ja, det är du,

Skrivet av  Betty Karolina
om det är så att du lägger ner föregatet eller konkar inom tolv (12) månader efter det att du startat. då är du berättigad att återgå till a-kassan "som om ingenting har hänt".
Go for it och lycka till! :)
 

Men om hon

Skrivet av  ME med J&R
inte är berättigad till a-kassa _nu_ - om "ingenting hänt" - blir hon det efteråt då? *har precis INGEN koll på reglerna*
 

oj ! Nej,

Skrivet av  Betty Karolina
så dumt det blev, läste inte alls frågan ser jag nu,..sjävklart är det inte så..är hon inte berättigad nu så är hon det inte automatiskt sen heller..såklart..men prata med din arbetsförmedling KLJ å hör vad dom säger! ber om ursäkt för missförtsåndet!
 

Hej och tack...

Skrivet av  KLJ
för att ni svarat. Jag ska ta och kontakta AF och höra vad de säger!

Ha det bra!
 

Kollat in second hand-butikerna?

Skrivet av  makeba
Där kan det finnas en och annan godbit...
 

eehhh........

Skrivet av  makeba
fel ställe.....helt klart...detta hörde hemma på bröllopssnack...
 

Hahaha!

Skrivet av  Anette
Tja vem met, man kanske kan hitta både den ena och den andra godbiten i en second hand-butik om man är ute efter bröllop...
 

Artiklar från Familjeliv