Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir så trött på Telia...!

Skrivet av Carla
Vi håller på att flytta kontoret hemifrån till en extern lokal. I samband med det måste telefonabonnemanget flyttas och överföras till aktiebolaget. Det är helt OK att man får betala 400:- för att överföra abonnemanget rent formellt på pappret till aktiebolaget samt en diger kostnad för att få ut en tekniker att koppla in abonnemanget. Men när jag skulle överföra ADSL-abonnemanget skulle de ha 1495:- i månaden + moms i fortsättningen!!!! Det är ca 4 ggr så mycket mot vad jag betalat i enskilda firman hittills och lika mycket som halva hyran på mitt kontor! Inte minsta lilla flexibilitet har de att erbjuda ett en-/tvåmansföretag lite lägre pris (upplyste dem om att jag betalar dem ca 30-40.000 kr om året i olika abonnemangsformer).

Så jag sa upp abonnemanget och tog ett nytt hos en annan leverantör. Det registrerade jag på mig själv, med firmanamnet som c/o. Då får man samma pris som om man var privatperson upplyste personen i kundtjänst mig om. Även om jag skulle få nedslag från RSV på att abonnemanget står på mig personligen, blir det billigare att betala själv än att låta dra kostnaden i företaget.
Svar på tråden: Blir så trött på Telia...!

Trist...

Skrivet av  Devilyn
Trist av Felia ;o) men det är väl så det är...

Vad bra att du kunde ordna det så bra i alla fall. Bra tips till oss andra också!
 

Hoppsan, Kerstin!

Skrivet av  ME med J&R
Det märks minsann att Telia haft monopol tidigare! Tack för din varning!
 

Jag tror inte

Skrivet av  Pappa F.
att du får avslag på det eftersom det är registrerat på din kontorsadress och inte din hemadress. Enda "risken" är vi en konkurs - då är det du och inte firman som står för abonnemanget. Men den är ju minimal i det här fallet. :-)
 

Artiklar från Familjeliv