Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som är med i Företagarna?

Skrivet av Carla
Jag har skrivit frågan tidigare i ett inlägg längre bak, men fick inte något svar på just det.

Det skulle kosta oss 3400:- per år att vara med. Jag vet inte riktigt om det är värt det eller ej. De erbjuder ju försäkringar som ska vara prisvärda, men jag har inte kontrollerat vad motsvarande premier blir om man inte är med. Man kan visst få juridisk rådgivning per telefon också (fast den hoppas man ju slippa behöva utnyttja). Man kanske ska vara med ändå, för att stötta organisationen i sig *funderar högt*?
Svar på tråden: Någon som är med i Företagarna?

Jag är inte med

Skrivet av  Betty Karolina
men har åxå planer på att gå med..men ställer mig samma fråga som Du..är det värt det? Svårt att säga, hoppas att nån här inne är med och kan säga hur det är :)
 

Visst ingår A-kassa då?

Skrivet av  Ulrika
Som egen företagare bör du ha en a-kasseförsäkring om företaget skulle gå dåligt och du måste sluta med din verksamhet.
 

Jag är med!

Skrivet av  Anne
Deras försäkring är som många nämnt här TOPPEN!
En av de största anledningarna till att jag är med.
Sedan är rådgivningen med juristjourer och dyligt bäst. Proffs på det mesta, inom en telefonsräckhåll.
Superbra!

Dessutom så är det bra att stödja en sådan organisation som helhet eftersom de visar stark opinion utåt.
Trevlig och matnyttig medlemstidning också!
 

Jag är också med

Skrivet av  Anette
främst för att sambon tyckte jag skulle vara det. (Orkade inte sätta mig in i varför själv, men litar - om inte blint så i alla fall närsynt - på sambon.
Sen känns det nog lite kymigt att inte vara med när deras representant sitter i samma hus som jag finns och så handlar de en del av mig.

 

sökt jobb där....

Skrivet av  Pappa F.
...men är inte med. Fick jobbet också, men valde nåt annat. :-)
 

ja,imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Carla
Jag anmälde oss. Jag har inte tid att leta försäkringar o.dyl., så detta kändes som ett bra alternativ.
 

Artiklar från Familjeliv