Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Köpa kundregister var? *lite bråttom*

Skrivet av Agnes
Jag har precis lagt upp en julsajt och vill få företag att köpa annonsplats där. Eftersom sajten är helt ny och vi inte har mycket till besöksstatistik resonerar jag så här:
1) hålla låga annonspriser
2) försöka nå ut till så många företag som möjligt

Så min fråga är: var kan jag köpa ett adressregister med mailadreser till företag?

Det är bara mailadresserna jag är intresserad av, för det är ju tiden fram till jul och en tid därefter som är intressant att köra annonskampanj under, så jag har inte alltför mycket tid på mig.
Svar på tråden: Köpa kundregister var? *lite bråttom*

Nu spånar

Skrivet av  Camilla m Maja
jag bara...Men jag har ingen aning vart man kan köpa sådana men i "värsta" fall så kan du ju gå in på respektives hemsida och leta reda på mailadressen. Sedan kanske du kunde göra reklam för din sida någonstans....
Lycka Till
 

Jag har...

Skrivet av  Agnes
kikat runt på företagens hemsidor men det tar ju sån evinnerlig tid att söka fram och det är ju tiden jag saknar...:-)
Annonser hos andra är ju dyrt så vi har försökt sprida länken genom vänner o bekanta istället.
 

Jag har för mig att man inte...

Skrivet av  Carla
...får skicka reklam till företag via mail utan att man har kommit överens med dem om det. Det är därför de vill att man kryssar i en ruta om att man godkänner att de skickar erbjudanden via mail vid beställningar på datorer mm. Kommer dock inte ihåg var jag har läst det någonstans.
 

Är det inte till

Skrivet av  Agnes
privatpersoner som det gäller? Företag får man väl skicka reklam till...uhu, vilken djungel detta är...
 

Jag hittade det här:...

Skrivet av  Carla
http://www.impera.se/aktuellt.asp/lid/2452

Gäller tydligen enskilda firmor, men det står att det är bra som riktlinje även för B2B. Om det är kutym att inte utöva marknadsföring via e-post, är det kanske bättre att låta bli för att inte skapa bad-will. Jag vet dock inte vad som är kutym, för jag driver inte den typen av verksamhet. Kanske någon annan här inne vet bättre?
 

Här...

Skrivet av  Fru Marmelad
...kan man köpa adresser både till privat och företag. Men jag vete sjutton om det finns mailadresser, mailadresser är verkligen hot stuff och svårt att uppbringa.

www.adresskompaniet.se
 

En liten varning bara...

Skrivet av  SM
För min egen del så har jag tröttnat så pass på all spam och reklam man får att jag helt enkelt bojkottar de företag som skickar oönskad reklam via mail, och jag vet många i min omgivning som gör detsamma.
Så det det kan vara reklan som motverkar sitt eget syfte så att säga.
 

Artiklar från Familjeliv