Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte tillåtet med reklam här – har raderat inlägg!

Skrivet av Susanne / community
Vill man annonsera sina tjänster så går det bra att betala för en banner som alla andra, Snack är ingen gratis reklamplats.

Är det så att man vill hjälpa sina vänner i gruppen kostnadsfritt så måste man skriva det i inlägget.

Skärpning på denna punkt ni som utnyttjar gruppen och förstör för de andra! Det var detta som gjorde att vi inte ville lägga upp Eget företag från början.

Kul ändå att se alla de inlägg där ni hjälper varandra, det är så det är tänkt att funka här.
Svar på tråden: Inte tillåtet med reklam här – har raderat inlägg!

Svarat dig på mail

Skrivet av  Pappa F.
...men jag vill faktiskt lägga en kopia här för den som är intresserad:

Jag blir faktiskt rätt trött. Tillhör gräsrötterna på fN (numera AFF) - har huserat där ca fem år och t.o.m. träffat min hustru där. Skrivit tusentals inlägg, främst på Fråga Pappor. Har skrivit ett antal inlägg på Eget Företag med och haft en del diskussioner om vad som bör räknas som reklam. Mitt mål har varit att kunna hjälpa andra - både på Fråga Pappor och Eget Företag. Det här är första och enda gången jag blivit “refuserad” på fN/AFF.

Jag tycker att gränsen för reklam i snacket Eget Företag är hårfin och för snäv. Jag tycker att det inte borde vara tillåtet att lägga in en ny tråd av typen “kunder sökes”. När någon efterfrågar en tjänst som man själv kan förmedla en kontakt på - eller rent av utföra själv - så tycker jag att det blir rätt krystat att man inte får säga det! Det är en avsevärd skillnad mellan detta och att köpa reklam i form av en banner. Man får nog skilja mellan masskommunikation (en till många) och direkt kommunikation (en till en).

I det här specifika fallet så har jag faktiskt inte heller sagt “maila mig, jag kan utföra jobbet du frågar efter”. Jag har frågat vilka delar det handlar om: deklaration och/eller bokföring, enskild firma eller annan bolagsform. Dessa saker behöver man faktiskt veta för att kunna ge ett gott råd till frågeställaren. Sen har jag också sagt “goda referenser finnes”. Det kan man naturligtvis tolka dubbelt – antingen att jag har goda referenser på min egen prestation, eller att jag kan lämna goda referenser för någon annans del. Fast det spelar kanske ingen roll? Frågeställaren önskar en konsult i Stockholm – jag bor 50 mil bort...
 

Redax: Det är lite långsökt...

Skrivet av  Flu
Jag menar, om man tänker efter:

Vill man sälja till föräldrar, så är det väl - med tanke på hur få föräldrar som faktiskt _är_ egenföretagare & därmed läser just här - knappast på Eget Företag man skall försöka ragga sina kunder.

Vill man sälja till företagare rent generellt, så är väl Eget Företag knappast den kanal som man når flest företagare på. Hur många kunder kan man tänkas få genom att pusha för sin tjänst här? 1? 5? 10? Max. Okej, Redax: Hur stor är sannorlikheten att man tjänar in annonskostnaden på dessa 5-10 kunder genom att köpa bannerannonser av er istället? Nä, alternativet att köpa bannerannonser på aff för de som riktar sig till företagare, finns nog inte.

Vill man sälja till föräldrar som är företagare (eller företagare som är föräldrar), ja då är å andra sidan Aff ett ganska bra medium, och då kanske det skulle kunna vara ett realistiskt alternativ att köpa en bannerannons.

Susanne skrev dock att skulle vara OK att annonsera om gratis hjälp, företagare emellan. Då kan väl Baby Basics AB föregå med gott exempel, genom att tillhandahålla en gratis annonsplats i form av Eget Företag, så här företagare emellan? :-)

Nä, lite nyanseringar och eftertanke, om jag får be...
 

Ungefär så

Skrivet av  Pappa F.
tycker jag med. Det blir liksom lite "dumsnålt".
 

Om jag missuppfattade dig

Skrivet av  ME med J&R
så vill jag be om ursäkt, men det kändes inte som om det fanns andra alternativ än att se ditt inlägg som reklam. När du förklarar sådär så kanske jag kan se det ur ett annat perspektiv.

Jag tror att man kanske ska ta det säkra före det osäkra när man skriver inlägg som det du skrev och vara så tydlig som möjligt med att det inte är reklam. Om det nu inte är det. ;)

Sen är det ju så att om man varit aktiv på det här snacket ett tag så vet folk vad man pysslar med och om man då har en kontaktlänk eller liknande i sitt info så kan folk ta kontakt med en UTAN att det blir reklam här inne. Vore inte det enklare? :)
 

Artiklar från Familjeliv