Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är på gång att starta mitt företag!

Skrivet av Rit-Maja
Jag kommer att starta ett företag som skall stå till "rit-tjänst" Jag ritar det mesta och kan rita det mesta! Jag tror och hoppas att det kan finnas ett behov för ritade illustrationer och tycker att begreppet rit-tjänst skulle kunna innefatta detta. Jag bär ganska klar på hur ideèn skall förverkligas men har naturligtvis en del frågor. Verkar det vettigt att " smyga" igång denna verksamhet eller är det bättre att registrera företaget , hoppas på starta- eget- bidrag och ge järnet! Söka kontakter, marknadsföra sig o.s.v Ge mig några råd...
Svar på tråden: Är på gång att starta mitt företag!

Hm, Rit-tjänst låter lite konstigt

Skrivet av  Sulan
tycker jag, man förstår inte om det är ritningar eller illustrationer du skall göra?
Eftersom jag har varit illustratör i 14 år, så vet jag att det är en svååår marknad... men kanske kan du hitta en nisch om du specialicerar dig.
Om du berättar mer så kanske jag kan komma med lite råd.
 

Jag kan ju inget om

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
branschen som Sulan uppenbarligen kan. Men jag vet att både jag och min man har problem med våra loggor för att det har varit svårt att få tag på någon som kan rita dom för mindre än en förmögenhet. Så jag tycker att det låter som en bra idé!