Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det värsta med att vara

Skrivet av Ulrika CH
egen företagare är personalproblemen som ALLTID uppstar. Har hört det sa manga ganger innan jag själv hade eget företag men nu förstar jag verkligen vad som menas med det. Det är san skillnad att vara personalansvarig som anställd pa ett företag jft med att ha ett eget företag och personalansvaret där.

Och jag har bara 3 anställda! Driver ett dagis.

Blir det bättre med tiden? Lär man sig att bli mer hardhudad?
Svar på tråden: Det värsta med att vara

ibland..

Skrivet av  andromeda
blir det bättre ibland blir det sämre,precis när man börjar få snurr på firman och allt börjar flyta, ja då e det nån som säger upp sig:).Har drabbats av det några gånger,och det gör stora hål i kassan när man behöver pynta semester ersättning ex långt innan man budgeterat med det.Men man måste ju ha det i åtankarna hela tiden att nån kan sluta,har sluppit säga upp personal eller haft långtidssjukpersonal,peppar peppar.över lag går det bra,det jag tycker man behöver tänkas på är att inte ha anställda som tänker presic som en själv,för det är lätt att välja personal efter sitt eget sätt att vara!
 

Precis! Just sa är

Skrivet av  Ulrika CH
det. Just som man äntligen börjar se ljuset i slutet av tunneln sa blir det strul. Ahhhhrg!
 

Spyless...

Skrivet av  fikonstina
Känner igen det där med dagisverksamhet...

Ibland blir man bara så spyless just på sina anställda.

Själv har jag haft eget i nu snart sju år, det går upp och det går ner när det gäller personalen (6 st anställda). Ibland fungerar det hur bra som helst, man jobbar på bra, tar egna initsiativ på förändringar och vid fikabordet har alla jättetrevligt.

Sedan kommer så småning en nedgång, man jobbar inte utan smiter undan och sitter med ett korsord, det blir tjafs om vem som skall gå ut med kompostpåsen, man börjar reta sig på en arbetskompis av någon orsak. Så småningom ibland med lite hjälp av mig med konfliktlösning (kvinnor som bråkar, men inte med varandra utan med hjälp av typ "ombud" den sa det och det osv...)så lugnar allt ner sig och sedan är det en god period igen.

Jag vet inte om jag blivit mer hårdhuda, egentligen blir jag bara mer och mer less på personalstrul, men numera vet jag att saker och ting går i "vågor"...
 

Far ha det där med

Skrivet av  Ulrika CH
vagorna i atanke när man är som mest less och bara vill sätta hela sk-en i konken ;-)
 

Artiklar från Familjeliv