Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är hemsidan utlagd!

Skrivet av Challis med Irmelin 030516
Gå gärna in och titta på den och säg vad ni tycker. Men tänk på att jag knåpat ihop den helt själv trots bristen på teknikkunnande, så inte allt för hård kritik hoppas jag ;)
http://www.love-awareness.com
Svar på tråden: Nu är hemsidan utlagd!

konstruktiv kritik:

Skrivet av  makeba
Han INTE rörlig grafik... tänker på startsidan där man får vänta i evigheter på att själva butiksnamnet ska komma upp.. dessutom är det jobbigt för ögonen med flimret som blir...

Dessutom är det lite rörigt för ögat med det typsnitt du valt. Det är lite FÖR runt i stilen.. Vill man ha runda trevliga bokstäver så finns det typsnitt som är lite mer stela fast fortfarande runda, om du förstår...(t ex garamond)

Jag tycker det är snyggt med blombilderna bakom länktexten..

Produktsidan... lite jobbigt med en "fackskrift" som är centrerad. Jag tror sidan ser mer seriös ut om du vänsterställer texten...

länksidan... gör en rad mellan de olika länkarna så man verkigen ser att det är olika företag det handlar om

.... det var kritiken i jag kom på efter en snabb titt.... Vill du att jag ska djupdyka och säga vad jag tycker trots att jag inte är proffs.... så får du mejla mig... [email protected] så kan vi lägga till varandra på msn i så fall...
 

Tack för din

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
kritik och dina tankar. Ska tänka över det :)
 

Kalas

Skrivet av  Camilla m Maja
bra färger tycker jag. Det passar till det som du skall säljar.

Jag vet inte men du har "olika" titlar på alla sidor som första sidan (index) så heter den start sida och där tycker jag att du skall skriva lika som du har på havtornsidan! Alltså Välkommen till Love & awareness.

Sedan så borde texten inte löpa från sida till sida alltså den borde begränsas och inte vara lika "bred". Alltså att man sätter i stället som det är nu 100%!

Sista saken som jag inte vet om jag har rätt på men på "dinkel" sidan så har du skrivit på första raden dem borde det inte stå de där?

Bra jobbat ;)!!
 

Nu är det ändrat

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
med titlarna på alla sidor utom just startsidan, jag kommer inte på hur jag ska kunna ändra det. Något förslag?
Tycker också att det där med att texten inte ska vara så bred var ett bra tips, men hur gör jag för att ändra på det?
Har ändrat stavfelet på dinkelsidan också :)

Tack så jättemycket för förslag och hjälp, jag är som du märker inte så hemma på det här med hemsidor ;)
 

Hej igen

Skrivet av  Camilla m Maja
Jag hittade att du har skrivit så här på start sidan i koden
Där borde du ändra då till så många % som du vill ha den ex 65 eller något, testa dig fram vad du tycker blir bra. Sedan får du kolla på din andra sidor där du har taggen för "table" så skall width vara lika som du kommer att sätta på första sidan!

Lycka till och det är en kalas sida =)
 

Eh, va?!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Jag är jätteledsen men jag förstår ingenting av det du skriver. Förutom att det är en kalas sida ;)
Finns det en enklare förklaring eller någonstans där jag kan hitta den infon?
Tack för att du står ut med mina frågor :)
 

Hmm

Skrivet av  Camilla m Maja snart i USA
har du kanske gjort din sida i något program och inte kodat i html? För det jag skrev är i din kod som finns i anteckningar....

Hihi det är inte lätt alltid =)
 

Typsnittet

Skrivet av  cs på besök
kanske inte är så bra, svårläst, dessutom tror jag inte många har detta i sin dator, och då kommer sidan att se helt annorlunda ut. Välj ett standard som finns med i office, tråkigt kanske men lite proffsigare. Mycket text är bra om man delar upp i avsnitt så blir den mer lättläst.

Varma fina färger.

Lycka till med försäljningen.
 

Tack!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Jag hade ingen aning om att alla inte kan se alla typsnitt som finns *ler generat*
Ska fundera på att byta.
Tack för dina tankar!
 

Artiklar från Familjeliv