Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu över till positiva saker :-)

Skrivet av Mamma Å
Är på hugget ikväll :-)

Nåväl, ni som har anställda - hur jobbar ni för att personalen ska trivas, må bra och känna sig uppskattade?

Svar på tråden: Nu över till positiva saker :-)

jadu vi

Skrivet av  Vanessa
har personal fester rätt ofta vi bjuder på god mat på bra restauranger. Sedan eftersom vi jobbar på tak och höga höjder så fik alla anställda hoppa fallskärm i somras. Sedan får dom bonus om dom avslutar jobbet snabbare än förväntat.
och just nu kollar jag efter julklappar
 

Ljusa tider nu?!

Skrivet av  Mamma Å
Med tanke på all snö på taken?!

Vår personal vill inte gå ut på kvällstid och äta... :-( De tackar nej till sånt så det funkar inte hos oss. De umgås aldrig på fritiden (inte heller utan oss chefer) men är ett bra gäng på arbetet. Alla är väldigt olika, både som personer och var de befinner sig i livet. Mixen är bra för arbetet men jag tror det bidrar till att de inte vill umgås utanför jobbet.

Så vi jobbar med annat än just middagar och "happenings". Julklappar var det ja! Det letar jag också för fullt, fast idéerna är eg klara. Det svåra är att det ska passa ålder 19-60 år, man, kvinna etc. Men det brukar lösa sig det med :-)
 

det är kanon att det snöar

Skrivet av  Vanessa
för då har vi mycket jobb :-) mina grabbar är ute och de har nyss får varma kläder nya stövlar så de ska ut och jobba nu.

jag brukar bara bestämma en dag vi ska ut och alla är med.

jag kommer sätta in mer friskvård nu massage minst 2 ggr i månaden.
 

Artiklar från Familjeliv