Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Visitkort ja..såna måste man ju ha!

Skrivet av Betty Karolina
Någon som köpt såna mallar som man kan skriva ut själv på datorn? Ser dom bra ut eller ser det lite oproffsigt ut?
Svar på tråden: Visitkort ja..såna måste man ju ha!

Jag har gjort det ...

Skrivet av  Carla
...och jag tycker att det fungerar bra. Jag har gjort våra i Publisher och har köpt visitkortsark som man river isär. Det blir en lite, lite fransig kant, men jag tror knappast att man tänker på det om man inte vet om det. Ett tips är att inte ha mönster som går ända ut i kanten, för då kan passningen bli svår. Jag hade det först, men bytte sedan till en väldigt enkel design med texten ganska centrerad. Då gör det inget om passningen inte blir exakt. Det är även att föredra laserskrivare, eftersom bläckstråle kan kladda om det blir blött eller nött.

Jag gör inte av med så många visitkort, så för mig lönar det sig inte att trycka upp. Dessutom har jag bytt adress, mailadress, skaffat hemsida, bytt namn på företaget två gånger sedan jag startade för fyra år sedan, så det hade blivit väldigt dyrt att trycka upp nya visitkort varje gång.
 

Jag gör ocksa egna

Skrivet av  Ulrika CH
Det finns en typ av visitkortark som man "bryter" isär. De ger knivskarpa kanter, ser precis ut som de gjorda pa tryckeri.
 

Vad heter de?

Skrivet av  Anna m Tella
och var får man tag på dem? låter ju jättebra!
 

De jag använder

Skrivet av  Ulrika CH
heter Avery - Zweckform. Vet inte om de gar att fa tag pa i Sverige. Men det finns säkert andra, liknande.
 

Mina bryts också isär fast jag tycker...

Skrivet av  Carla
...att det blir en lite fransig kant ändå (petig). Ska testa ditt märke och se om de är bättre.
 

Med risk för att _verkligen_

Skrivet av  Betty Karolina
göra bort mig..men.publisher, är det nåt alla har eller måste man köpa till nåt program? Och laser skrivare...hm..jag har en HP deskjet..\'r det laser tro..har för mig det iaf.. :)
 

Publisher är ett program...

Skrivet av  Carla
...som ingår i Microsoft Office Premium-paketet. Där finns mallar för enklare broschyrer, grattiskort, visitkort, brevpapper, fakturor mm. Jag har för mig att det finns visitkortsmallar även i Word, men då är de nog mer eller mindre blanka, så man får designa dem själv.
 

Publisher har även

Skrivet av  Ulrika CH
mallar för Web-sidor. Jag har just gjort min Hemsida med Publisher och jag tyckte den var betydligt enklare att använda som nybörjare än t ex FrontPage.
 

Ja

Skrivet av  Pappa F.
jag har också gjort det. I mina "grafiska" ögon så ser det ju lite oproffsigt ut, men det kan man ju säkert stå ut med om man är ny och liten och inte har en verksamhet med tung seriös prägel (advokat tex).
 

Artiklar från Familjeliv