Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej vi funderar på att starta eget

Skrivet av myzoxe och *Robin*
Vad ska man tänka på? Plan och sånt har vi redan men det praktiska??? NÅn som är duktig på detta och kan komma med bra tips? Tack på förhand =)
Svar på tråden: Hej vi funderar på att starta eget

Hej!

Skrivet av  Devilyn
Jag håller, som så många andra här, på att starta jag också.
De tips du får av mig är att gå in på www.nutek.se och kolla in deras guider.
www.starta-eget.se har massor med tips också. Jag har köpt boken Rivstart därifrån helt nyligen. Har precis börjat läsa, men den beskriver i alla fall hur man gör och har massor av bra tips om vad man ska tänka på.
Sen kan du kontakta nyföretagarcentrum på din ort, eller om det är som hos mig, att det inte finns, så kontakta företagscentrum. Eller kommunens näringslivssekreterare.

Jag håller som bäst på att skriva affärsplan. Det är ganska svårt, eller hur?! Saker som "hur stor är din marknad" och liknande frågor gör att jag blir som ett frågetecken. Men det ska nog gå att ordna! :)
Lycka till!
 

Tack så mkt

Skrivet av  myzoxe och *Robin*
för dina tipps. =) Det var en del jag itne visste så det var behövlig information. *S* Hoppas snart på ett familjeföretag =))
 

Spännande! :) *imt*

Skrivet av  Devilyn
.
 

Jag sekreterare

Skrivet av  myzoxe och *Robin*
typ och han fixa med det som vi ska ha å göra med =). hihi.. Eftersom jag blir arbetslös nu efter sjukskrivningen så kan man ju jobba hemma med det kanske... *S* Tror iaf att det är en stor efterfrågan iaf. hehe.. Spånar i hjärnan så länge. *ler*
 

Artiklar från Familjeliv