Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ledsen och less

Skrivet av Jag B
En kvinna som jobbar hos mig ringde för ett tag sedan. Hon var sjuk igår och idag och nu fick jag veta varför. Hon har nämligen känt sig mobbad och utfryst på jobbet ett tag nu. Av mig och den andra anställda.
Den här kvinnan, vi kan kalla henne M, är rätt speciell. Folks första intryck kan vara att hon inte har alla bilarna i garaget, hissen går inte hela vägen upp eller vad ni vill kalla det. Hon är lite burdus och lite bufflig och säger ofta vad hon tycker och det är för det mesta också det som är rätt åsikt (enligt henne själv då...). När man känt henne lägre tid förstår man att hon har ett stort hjärta och ställer upp i de flesta situationer. Hon är rolig på ett kul sätt och det har jag och den andra anställda - C - ofta skrattat åt på ett vad vi trodde snällt sätt. Ibland har M kommit och frågat vad vi skrattat åt och då har vi kanske svarat "nej, det var inget". Det har alltså M tolkat som att vi skrattat åt henne på ett elakt sätt. Ibland har det faktiskt inte varit nåt heller. M har en förmåga att ofta komma och fråga "vadå?" när man pratar med någon annan och ibland är det ju faktiskt så att M inte har med att göra vad man pratar med t.ex. kund om.
Det som varit droppen var när vi i förrgår pratade om prissättning av en maträtt och att vi får lov att vara mer noggranna med hur mycket vi lägger på. Eftersom M oftast gör den maträtten tog hon det som att det är bara hon som lägger på för mycket och att vi tycker hon gör fel.
Nu tror M att vi inte vill att hon jobbar här och att om jag inte vill ha henne här så borde jag säga det istället för att skratta åt henne osv.
Jag blev fullständigt mållös för även om M är som hon är så tycker både jag och C om henne och vet att hon är som hon är och det är inget att göra åt det och hon har som sagt ett väldigt stort hjärta och vi uppskattar det arbete hon gör.
Så det är jag ledsen för och det jag är less för är att det nu är jag som får betala sjuklön till jul och dessutom vet jag inte OM hon kommer tillbaka och om det ens går att arbeta tillsammans igen. Dessutom är jag livrädd att det ska börja gå rykten om arbetsplatsen att man blir mobbad här.
Skulle det komma ut till en annan kvinna - N - som har praktik här så kanske hon får vatten på sin kvarn eftersom jag varit lite reserverad mot henne. Inte så jag tycker jag varit elak, men jag har känt själv att jag inte varit helt nöjd med henne och att jag försökt varit trevlig och pratat och så, men att vad jag lite granna tycker har lyst igenom. Varför jag tycker som jag gör ang. henne är att hon trots att jag sagt 3 ggr att hon kan ta en arbets-T-shirt med firmatryck på fortfarande jobbar i sin Elvis-t-shirt (som jag inte riktigt tycker pasar in) Hon går klädd i joggingbyxor och ser inte riktigt ut som jag tycker att man ska i det här jobbet. Det är lite gränsfall eftersom det är inget flashigt ställe, men lite snits hade inte skadat. Hon deklarerade från början att någon dator tänkte hon inte använda (= kassan) så jag tänkte att hon får väl hänga i köket och disken då...)
Nu vet jag varken ut eller in, ledsen och arg och sur och trött är jag också. Fan, jag vill också sjukskriva mig bara så där. Skiter snart i det här med att vara egen företagare, man har inget för det ändå.
Svar på tråden: Ledsen och less

har svarat på oäf *imt*

Skrivet av  makeba
 

Hann inte svara under

Skrivet av  Jag B
din tråd där men har lagt in en ny - igen...
 

Artiklar från Familjeliv