Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara en dröm?

Skrivet av LindaK
Jag läste ett ordspråk "livet är det som passerar medan du gör upp planer för framtiden"...

Är dt så? Just nu är jag mammaledig med barn nr 2. Han är knappt n månad gammal. Stora tjejen går på dagis. Gubben jobar.
Vi har börjat prata om att flytta fr Stockholm...Tanken har kommt upp tidigare oxå men nu är det ett hett ämne igen! Det betyder att vi skulle lämna två fasta jobbanställningar och flytta till liten ort med minimal arbetsmarknad...Har kollat jpbb där men det verkar ju hopplöst!
Tanken har slagit mig att starta eget. Jag jobbar annars som redovisningsekonom (min man har ingen utb och än svårare att finna jobb kanske?!)

Viljan är stor men fegheten tar nog överhand som vanligt till slut.
Skulle vilja joba med nagelvård och nagelförlängning. Känner till en tjej som har salong och är hudteraput, skulle ju kunna hyra in mig i ett hörn hos henne i vår lilla drömstad!

Ngn som läser detta och som jobbar med manikyr? Hur funkar det att försörja sig? Och du som driver verksamhet på mindre ort - hur jobbade du upp kundkrets och har du så mkt att du inte behöver ha ytterligare ett jobb?????
Svar på tråden: Är det bara en dröm?

Inte som nagelteknolog.....

Skrivet av  MsZs
....men som frisör & vi har nagelteknologer på salongen....
Ingen av våra två nageltjejer jobbar heltid med detta p.g.a att det inte går att försörja sig på det..de har andra jobb vid sidan av....

Nu är ioförsig det här stockholm med väldigt mycket konkurrens....det kanske är helt annorlunda utanför stockholm...

mitt tips är att kolla upp hur stort intresse & hur stort utbud det finns av nagelteknologer på den ort du ska flytta till...för som sagt det är inte speciellt bra avans tyvärr på jobbet...materialen är ganska dyra(dyrare än för oss frisörer & vi tar mer betalt) svårt att ta betalt....

Vill inte göra dig besviken men talar bara om hur det är...

Lycka till med dina drömmar
 

Inte

Skrivet av  Camilla m Maja
jag men min svägerska bor på en ort med ca 1000 invånare och har öppnat en nagel salong. De har kunder JÄMT! Så finns det bara bra personer i byn så är det nog ingen fara =) Lycka till!
 

Jag

Skrivet av  Camilla m Maja
läste vad MsZs skrev och det kan ju vara så att det är svårt att få det att gå runt. Men var halvtid redovisare och halvtid nagel det kanske fungerar!
 

Det är en ...

Skrivet av  andromeda
tuff bransch,
Jag tycker personligen att nagelbyggare(och även andra)
har lätt att göra det svårt för sig själva genom att dumpa priser.Det är ju så att tillsist hamnar man i ett läge där man utarmar sig själv,för vem kan realistiskt leva på att bygga naglar för 300 - 400:-
och arbeta under ca 2 timmar per kund, jag hart svårt att se att detta skulle hålla i längden om man ska klara alla kostnader och ta ut en marknadsmässig lön.
Är man ensam på orten och har låga omkostnader så kanske.
Skulle vara kul att veta hur någon gör.
 

Artiklar från Familjeliv