Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kassaapparat

Skrivet av Sockerkonstnären
Hej på er!
Är det någon här som har tips på en bra kassaapparat. Jag har kikat lite på begagnade. Är det en bra idé? Den marknaden verkar inte vara så stor tyvärr... Hur har ni gjort? Köpt begagnat/nytt? Vad skall man tänka på? Jag säljer produkter med 6, 12 och 25 % moms så det måste gå att registreras plus att jag gärna vill kunna ha med företagsnamn, men loggan är inte nödvändig.
Tacksam för att få ta del av er erfarenhet i detta :o)
Svar på tråden: Kassaapparat

nya och billiga:

Skrivet av  makeba
http://www.olivetti.nu/
Hur kvalitén är har jag ingen aning om men fick syn på denna site själv då jag jagar kassaapparat.
 

Den

Skrivet av  Sockerkonstnären
hade jag faktiskt också hittat, men tack ändå för tipset :o)
 

Jag har en

Skrivet av  Anette
vanlig PC med extra "kassatangentbord" och programvaran "Euroshop" från Quadriga. Jag ska få nån modul som gör att följesedlar och kassarapporter i kassan integreras med XOR bokföringsprogram också har sambon sagt.
Lite dyrt kanske om man bara vill ha en enkel kassaapparat, men tänker man man ändå köpa en dyrare är det definitivt värt att titta på.
 

Var

Skrivet av  Sockerkonstnären
hittar jag mer info om Euroshop? Jag har en väldans massa artiklar i sortimentet så det låter intressant.
 

Skrivet av  Anette
Quadrigas hemsida.
 

Beror på vad du säljer

Skrivet av  Pappa F.
Om du bara har ett fåtal produkter och inte behöver få ut någon statistik från kassaapparaten så skulle jag titta på enklaste Sharp eller motsvarande. Gissar att du kan köpa en sån ny för ca 3000 kr och en begagnad för en tusenlapp eller så. Då får du några olika varugrupper, som du kan programmera med de olika momssatserna, men inte så mycket mer än så (förutom de gängse dagsrapporterna och kanske månadsrapporter - det är ju dagsrapporterna man bokför). Räcker gott. Om du har ett stort sortiment så kan du överväga en databaskoppling såsom Anette säger.
 

Massa artiklar

Skrivet av  Sockerkonstnären
har jag i sortimentet så jag skall undersöka vidare det som Anette skrev om Euroshop.
Tack och bock för ditt svar :o)
 

Artiklar från Familjeliv