är det värt pengarna |
|
Skrivet av | andromeda |
att satsa på radioreklam?Ska man ha någon form av lock vara i reklamen för att få reda på utfallet.Jag vill ju veta om det är lönt.Någon som har förslag tips eller ideer. | |
Svar på tråden: är det värt pengarna | |
|
|
Beror på målgruppen |
|
Skrivet av Pappa F. | |
precis som i all annan marknadsföring. Om man heter McD och har femton restauranger i stan så tror jag att det kan vara det. Om man är sockerkonstnär eller sömmerska så tror jag inte det.... | |
Håller med |
|
Skrivet av Sockerkonstnären | |
Pappa F. Jag tror inte på det för att slå sig in på en marknad men om man redan är etablerad och vill påminna kunderna att man finns så tror jag det kan vara bra. Annars är jag mer för : En bild säger mer än 100 ord :o) Lycka till! |
|
|
|
Alltså om jag... |
|
Skrivet av andromeda | |
förstår era svar är det inte värt pengarna? Är det då bättre att annonsera i lokal press? |
|
Vilken är din verksamhet? |
|
Skrivet av Sockerkonstnären | |
Nu vet ju inte jag vad du sysslar med men om du funderar på att satsa på annonsering i lokal press så tänk på att "En gång är ingen gång". Dvs det behövs upprepningar av annonserna för att folk skall uppmärksamma dom. Lite beroende på din verksamhet så kan man tänka sig att man kan ha någon form av "Klipp ut och ta med" annons så folk agerar. Sen beror det ju också på din budget. Skall du göra annonsen själv eller låta någon annan göra den? Jag är absolut inget marknadsföringsproffs utan kan bara utgår från min egen erfarenhet. Lycka till! |
|
Jag... |
|
Skrivet av andromeda | |
annonserar idag regelbundet,men vill kunna följa upp detta. Har då och då funderat på radio reklam lokalt men tycker att det kostar bra mycket mer.Det jag funderar på om jag verkligen "får tillbaka " pengarna man lägger ut. |
|
|
|
Radio |
|
Skrivet av Sockerkonstnären | |
Sen beror det ju också på din målgrupp och som sagt på din verksamhet. Jag tror inte så mycket på radioreklam men det är ju bara min åsikt. En tanke kunde ju vara att arrangera nån form av tävling. Om du har en restaurang t.ex. kan du ordna nån tävling kring det temat. Kom in och ät mest, eller laga din godast rätt osv. Sånt kan ju också få uppmärksamhet i media och en artikel är ju 1000 gånger mer värd än en annons. Hoppas jag varit till nån hjälp. |
|
Ja då,tack!. |
|
Skrivet av andromeda | |
. | |
Radio, igen |
|
Skrivet av Sockerkonstnären | |
Hej igen! Jag har tänkte lite på dig och ditt dilemma idag :o) Jag har kommit på en sak om radion. Om det t.ex. är så att du har en restaurang i sthlm och har annonserat mycket lokalt och så. Då, skulle jag ev. tro på radioreklam. |
|
|
|
En del radioreklam är så otroligt töntig |
|
Skrivet av Anette | |
att man skäms å annonsörens vägnar. Eller är det bara lokalreklamen här i Dalarna kanske för den är lika usel på TV. Jag tänker på t.ex. Fiskarhedenvillan, Mats Bilar och Topejas reklam för Sälens Högfjällshotell (och då är ändå ägaren T.B. en världsvan man som ofta besöker hufvudstaden och borde kunna fixa till en bättre reklam än den jag hört...) | |
För min del |
|
Skrivet av Katrin | |
så tycker jag inte att radioreklam är värt pengarna, håller med om att det beror helt o håller på verksamheten. Men tycker samtidigt att det är bättre att ha reklam i pappersformat, alltså något där folk kan läsa det o bli påminda om det. Eller även TV reklam kan vara bättre. Kola upp hur många är det som läser tidingen eller ser på TV gemfort med de som lyssnar på radio. Hoppas att det kunde hjälpa, men jag som aldrig lyssnar på radio skulle missa din annons. |
|