Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tror ni om denna idé?

Skrivet av Anonym nu
Ett företag i minimundus stil, dvs ekokläder, ullkläder, tygblöjor, träleksaker, bärsjalar o dyl på postorder. Internetshop alltså men även med möjlighet att komma till butiken (dvs mitt hem då iom att jag vill jobba hemifrån) för att handla "live.

Detta i Stockholmsområdet, lite drygt 1 mil utanför stan. Tror ni det kan bära sig eller är marknaden på väg att vara full?

Väljer att vara anonym just nu OM ifall min arbetsgivare eller någon arbetskamrat finns på forumet, hoppas ni orkar svara ändå.
Svar på tråden: Vad tror ni om denna idé?

Jag personligen

Skrivet av  Betty Karolina
( svårt att svara för nån annan) har ingen aning om hur marknaden ser ut för sådana butiker etc. Men jag tycker det lät om en bra idé! Själv är jag tyvärr inte insatt alls men skulle villa bli. Kanske beror det lite på att jag inte " ramlat på " nån sån hemsida osv..? :)
Go for it!
 

Som hobby

Skrivet av  Pappa F.
tror jag det är helt ok, bara man ser till att inte ta några risker och är medveten om vad man gör. Som säga-upp-sig-från-sitt-heltidsknäck-och-gräva-guld-med-pennkniv skulle jag inte våga satsa på det.
 

Tycker...

Skrivet av  Fru Marmelad
....det verkar finnas outsinligt med pengar i barnfamailjernas plånböcker numera! Ungar har skitmycket prylar så det kanske går att ta del av den kakan. Och barnafödandet ökar. Men som Pappa F. skriver - om du kan börja som hobby och pröva dig fram? Det är nog det bästa.
 

Artiklar från Familjeliv