Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver era synpunkter.

Skrivet av Fröken Grön
Ska om allt går som planerat starta en barnklädesaffär här hemma till våren.
Lokalen är nybyggd sedan ett år tillbaka & mannen planerar redan nu att bygga ut den till mig :-))

Jag kommer att sälja både begagnade & nya barnkläder till en början.Lite mer exklusiva märken.Kommer att köpa in från England mm.
Kommer oxå att köpa in begagnat som JAG handplockar dvs.jag kommer inte att ha nån inlämning i butiken.

Vi bor på landet ca.5 minuter från Lund ca.15 minuter från Malmö.
Eftersom lokalen är vår + marken runt omkring så är min tanke att hägna in ett litet lekområde för kundernas barn.Så att föräldrarna kan gå & shoppa utan att bli "störda".

Vill så småningom med att kunna sälja lite mer exklusiva leksaker & böcker.Lite finare dopgåvor etc.

Vill verkligen att ni ger mig ärliga synpunkter,tack.

Är anonym eftersom detta inte är helt klappat & klart än.
Svar på tråden: Behöver era synpunkter.

Tycker det later som

Skrivet av  Ulrika CH
en utmärkt ide att ha lekhörna för barnen - skulle föresla bade inne och ute med tanke pa väder och vind. Kanske även en kaffehörna för männen?

Tror pa iden att satsa pa mer exklusiva kläder. Vill tipsa om Spanien som inköpsland. Där görs jättefina kläder till vettigt pris. Kolla in om du inte kan aka till en barnklädesmässa där nere - Madrid och Valencia är stora "mäss-städer".
 

Att köpa in från England är inte lätt,

Skrivet av  Helena
i alla fall inte lagligt eftersom det är ohyggligt svårt för även de största kedjorna att få tillstånd att sälja många av märkena. Det är säkert roligt, men jag tror att det är svårt att få det att gå runt tyvärr. :( Men det skadar ju aldrig att försöka, eller hur!
 

Varför då?

Skrivet av  Pappa F.
Jag har aldrig haft problem med import från England.
 

Va kul

Skrivet av  Emma m. Mysan bf 3/7
Fanns en gång en restaurang i Stockholm som hade en liten sandlåda inne!, som var mycket omtyckt av barnen som då hölls syselsatta medans föräldrarna åt en god middag.
Och oj vad fina barnkläder det finns i england.
Du får karnske lite en toch av en Butik på landet som det finns några stycken här uatnför Stockholm.
Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv