Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bokslut?

Skrivet av Betty Karolina
Kom igång med min verksamhet på allvar i början på dec. pinsamt värre det här, men ..visst ska jag då fixa bokslut nu? har köpt spcs men inser att jag aldrig kommer fixa det här på egenhand. vad tror ni om att lämna in till redovisningskonsult nu för bokslut och första momsredovsningen och sen försöka fixa allt själv..? Jag kommer inte göra så mycket mer inköp nu..har ett bra lager så det enda som kommer hända löpande är försäljning å det borde jag ju palla att lägga in i spcs själv :) Förstår ni vad det är jag frågar om..?*s* aningens förvirradd som vanligt..kan bero på febern.*skyller ifrån mig*
Hare bra!
Svar på tråden: bokslut?

Ang. bokslut

Skrivet av  Loranga
beror det på när den firma är registerad. Nu är jag lite osäker ang. t.ex. enskilda firmor men är det ett AB står räkenskapsåret på registeringsbeviset från bolagsverket (tidigare PRV). Första räkenskapsåret kan man ha förlängt, dock längst 18 månader. Vilket datum är din firma registerad?
Är du osäker på hur du ska sköta själva bokföringen är det jättebra om du kontaktar en redovisningsbyrå oc får hjälp med t.ex. första månaden. De kan hjälpa dig med bokslut sen när det blir aktuellt.
Har du någon bekant som kan bokföring kan du kanske fråga den personen om hjälp.. det blir billigare om inte annat.

Lycka till =)!
 

Artiklar från Familjeliv