Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Filmtips!

Skrivet av MacGyver
Kooyanisqatsi!

För folk som ibland undrar över "vad vi håller på med egentligen" kan denna rulle vara riktigt omtumlande. Från tidigt 80-tal, men har räddats till DVD.

"Filmbutiken Cinema" i Uppsala fixade hem den på nån vecka åt mig för drygt trehundra. För DEN filmen är trehundra att betrakta som dricks!
Svar på tråden: Filmtips!

Never heard of

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Berätta mer, jag blir nyfiken. Men det verkar vara en stor arbetsinsats att få tag på den så känner jag mej själv rätt blir det inte av om jag inte blir mer peppad.

Annars bara älskar jag filmen "Bondens plats på jorden" som gick i STV två gånger i år, bl a mitt under OS. Såg du den?
 

Länkar med info:

Skrivet av  MacGyver
Filmen: www.imdb.com/title/tt0085809/

Butiken: www.kvalitetsfilm.nu

Bara att slå dem en signal. Eller beställa på nätet från Amazon eller nåt.
 

Det ska visst

Skrivet av  anette
finnas en del 2 också. Trilogi planerad.
Såg du SVTs tema om frosseri för nåt/några år sedan?
 

Jag såg den

Skrivet av  anette
inte, men jag tror jag vet ungefär hur den är. En film som jag tycker är härlig är en om en man som jag tror bor/bodde i närheten av Ludvika, ensam i en stuga i skogen. Man får följa honom ett år och bl.a. innehåller den en scen där han en kväll fyller ett gammalt badkar och sitter ute i det fria och bara skogens ljud hörs.
 

Helst skall man se den på bio!

Skrivet av  Malin
Den är urmäktig på biduken och det måste vara bra ljud i ljudanläggningen.

Jag får rysningar bara jag tänker på den.
 

Undrar om jag inte har den...

Skrivet av  Pappa F.
...någonstans i förstautgåva på VHS... Men jag har inte sett den! Snabbspolade lite och det var nog en bra idé... ;-)
 

Fast musiken var bra! :-) *imt*

Skrivet av  Pappa F.