Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

smyger in lite försiktigt

Skrivet av semla
Jag är jätteglad att det äntligen har dykt upp ett miljösnack för det har jag saknat länge.
Jag är trebarnsmor och lärare och bor i Västmanland. Det är egentligen jag som längst har ylat om miljön hemma hos oss. Detta ledde så småningom till att min man blev miljö och hälsoskyddsinspektör.
Som många andra här försöker vi så gott vi kan att leva miljövänligt. Vi försöker handla mycket KRAV och rättvisemärkt, energilampor, hembakt bröd, second handkläder, tygblöjor, hängtorka tvätten, kompost etc.

Tyvärr arbetar jag fyra mil härifrån på en ort med världens största och finaste tågstation - men nästan utan tågtrafik, så jag sitter för närvarande och harvar åtta mil om dagen i bil.
Svar på tråden: smyger in lite försiktigt

västmanland är stort

Skrivet av  Frasse-boy
allt mellan filipstad och enköping
men visst är det sjukt med politiker som påstår sig propagera för miljön samtidigt gör den miljövänliga tågtrafiken till något som den stora allmänheten inte vill använda för dyrt dålig tillgänglighet osv

om dom verkligen ville ha bort tex lastbilstrafiken från vägarna så borde dom sätta fraktpriserna på en sådan nivå att lastbilarna konkurerades ut helt enkelt samma sak med persontrafiken men vad gör dom? jo dom har fått för sig att tåget ska konkurera med flyget om affärsresenärerna och satt priset efter det
 

Hej Semla

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Får man nyfiket fråga var hanen är inspektör?

Trist med stationen. Men kanske din kommun så småningom anluter sig till gänget som vill vara förort till Stockholm och förhandlar fram lite fler stopp. Annars har jag ett knep för hur man stannar tågen ;-) Men dörrarna är svårare att få upp.

Välkommen till snacket!

Jo Frase-boy, var ligger Enköping? (Kunde inte låta bli, jag har också alltid trott att Enköping och Västerås ligger i samma län)
 

Hej!

Skrivet av  semla