Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av tesa
(Ja, vad skirver man annars i rubriken, har funderat i två dar nu utan att komma på nåt bättre...)

Tjohoooo, alltså! Hurra, yippie och hooolaheej!

Jag är också gravid!!! Testade i söndags, och beroende på hur man räknar kommer jag, om allt går väl, att få en bäbis kring den 10:e augusti.

Jag skrev ett anonymt inlägg i förra veckan och tipsade om akupressurarmbanden mot illamående, så jag har varit härinne och kikat ett tag, nu gör jag storstilad entre!

Har en son på två år, en sambo och en bonusdotter varannan vecka. Skriver nog inte så mycket här på AFF, läser mest. Gillar att hänga på AP-snacket mest!

Än så länge mår jag bara bra, känner av att livmodern växer, är lite tröttare än vanligt, torr i munnen, törstig, kissnödig, huuungrig. Ser fram emot (???) illamåendet som bör slå till i nästa vecka... och det kanske aldrig går över...

Kul att få vara här med er!

Svar på tråden: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grattis

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
och välkommen hit!
Lycka till med maggen!
 

Hej Tesa & grattis

Skrivet av  Louise m Ebba 0205, v6 (5+4)
Måste nog leta up ditt inlägg från förra veckan om akupressurarmband, funderar på att testa ett sådant för jag mår nu sedan 2-3 dgara hemkst illa dygnet runt. Med dottern så mådde jag ganska illa (men inte såhär) men inte hela dagarna. Detta är hemskt. Mådde du jätteilla förra grav. & fick hjälp av det där armbandet eller?
Vad är AP-snacket förresten?

Välkommen hit,

mvh Louise m BF 5/8
 

Hej!

Skrivet av  tesa
Mitt akupressurarmband har jag beställt på www.kulmedkula.se, men har hört att de kan finnas på apoteket eller på hälsokosten.

Jag mådde rejält illa till ca v. 20, och lite småilla fortsättningsvis förra gången, men hade då inte upptäckt armbanden, så jag har inte testat dem mot annat än bilsjuka, och där tycker jag de har funkat. Förra graviditeten åt jag Postafen, som inte skadar fostret, men man blir himla tröööööött, och det känns ändå inte bra att trycka i sig piller juh. (utan postafen hade jag inte fått vardagen att gå runt, så jag var tvungen att göra nåt, och hoppas armbanden ska kunna lösa problemen - när de uppkommer- denna gången).

När jag skrev mitt inlägg (Tips mot illamånede) förra veckan fick jag svar från en tjej som använt armbanden och ätit ingefäratabletter från hälsokosten och blivit hjälpt av det.

AP-snacket ligger under Föräldraskap här på AFF, Attachment Parenting-föräldrar (du kan läsa i snackinfon där vad det innebär) det är jäääättetrevligt där inne tycker jag!
 

Grattis =))

Skrivet av  tigerlilja
Så kul med en lite bebbe =))
 

GRATTIS!

Skrivet av  AnTiCe v.4
Och välkommen hit! Har samma bf som dej om allt stämmer nu då!
Ska faktiskt testa dessa armband du pratat om. Mår faktiskt redan illa , orkar knappt borsta tänderna för änn det kväljer mej!

Kul med alla nya plussare!
 

Grattis....:-)

Skrivet av  Femman, vecka 7
Vad kul att få ha dig med här i gruppen oxå...:-)

Välkommen hit!
 

Grattis och välkommen!

Skrivet av  M@ry med son 02, v.5
Hoppas att du kommer att trivas här hos oss.

Lycka till!
Kramar
 

Jättegrattis!

Skrivet av  Kattis bf 1/8?
Välkommen hit! Kuuuuul!
Grattis igen, jag läste ditt inlägg innan men då var det så trögt här att det inte ens gick att svara! Skönt att det har "släppt" nu!
Oh, de här armbanden... Jag var inne på Apoteket och frågade men de var restnoterade hos leverantören... Kommer tidigast nästa vecka! Kan du berätta lite mer om dem????
Kram Kattis
 

Hej!

Skrivet av  tesa
Jag har skrivit lite mer om armbanden i mitt svar till Louise m Ebba ovan, mer än så har jag nog inte att säga eftersom jag inte hunnit prova "på riktigt" än (har inte börjat må illa än - mysko...).

Tack för det glada välkomnandet!
 

Artiklar från Familjeliv