Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste fråga lite om vilken v. man mår mest illa

Skrivet av Tina bf 28 aug
Hej

Jag är en av de som har den stora turen att hittills inte må så jätteilla. Utan bara lite lagom sådär som jag kan hantera genom sea-band, äta hela tiden, och salta karameller (?).

MEN. Min syster, mamma och mormor mådde fruktansvärt illa under sina graviditeter. Min syster kräktes i nio månader, varje dag flera gånger.

Så jag är lite orolig att illamåendet kanske kommer.
Någon som vet hur det kan te sig.
Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på måndag.
Min fråga är väl egentligen om det PANG kommer i v 9 eller nåt, eller om jag faktiskt har sådan tur att jag inte ska må så illa?

Klappa magarna :-)
Svar på tråden: Måste fråga lite om vilken v. man mår mest illa

Mitt kom i v 7 sist

Skrivet av  Louise m Ebba 020508,v 9 (8+6)
Denna gången i v6 redan. Hoppas du slipper. Mvh louise.
 

Hur länge?

Skrivet av  Tina bf 28 aug
Hur länge varade det?

 

Sist var det som värst..

Skrivet av  Louise m Ebba 020508,v 9 (8+6)
..fram till v 12-13 sedan blev det nästan helt bra i v 17 typ. Denna gången hoppas jag också att det lättar i v 12-13...hemska 1 månad kvar då...blääääää/L.
 

Usch...

Skrivet av  Tina bf 28 aug
...stackars dig. Tur att det slutar med ett mirakel!
 

Så här har det varit för mig:

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 8v+6d
I min första graviditet, mådde jag rätt illa från v7, men jag hade ju inga andra barn och jobbade inte, så jag kunde vila när som helst, så denna graviditeten mår jag mer illa, men jag vet inte om det beror på brist på vila då jag både driver eget företag och är hemma med sonen 2.5år halvtid.

Denna graviditeten mådde jag illa från v7, men det har tilltagit alldeles ohyggligt mycket i v.9.

Hoppas du slipper.
Kram
 

olika

Skrivet av  mae bf21/8+lilla e 0401+2 till
har det varit för mig.
Första graviditeten var det besvärligt-kräktes upp frukosten varje dag de första 3 månaderna.Tror det startade ca v 7.Med den andra var det likadant men ite mindre kräkningar och med 3:e var det inte alls så mycket kräkning men måttligt illamående som dock försvann om jag åt tätt.Så för mig blir det allt bättre så jag hoppas det fortsätter så!Har inte känt av så mycket ännu lite smått ibland men inte ännu så mkt.