Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad olika det kan vara!

Skrivet av M@ry med son 02, v.8
Förra gången jag var gravid så kände jag av mina bröst, hade MYCKET växtvärk på kvällarna - riktigt jobbigt vid vissa tillfällen, var helt supertrött, inga speciella nojjor, och för övrigt så mådde jag riktigt bra fram tills runt v.30 då ryggen, revbenen, foglossningen och många sammandragningar kom efter varandra fram till förlossningen.

Den här gången så mår jag superilla. Vid minsta hungerkänsla så mår jag sååå dåligt. Detta botas med kanske en liten bit av något just för stunden iaf. Känner mig helt slut i hela kroppen. Känner mig sjuk, fast på ett sätt inte, ont i brösten, lite växtvärk inte så farligt, ganska trött men inte så megatrött som förra gången. Mycket kräsen med vad jag stoppar i mig. FY för mat som osar det minsta lilla. Vill ha lätt mat t.ex. youghurt!!! clementiner är mums, någon enstaka smörgås går bra men då på vitt bröd t.ex. lantbröd.

Jag faschineras över hur olika det kan vara. Är lite orolig för hur jag ska kunna gå och jobba om en så där 11 dagar. Just nu är det sängen och jag mest hela dagen. Orkar ingenting och på sängen håller jag illamåendet i schack.

Jo, igår var det inte roligt. Min son blev magsjuk och kräkte ner köksgolvet vid två tillfällen. Då var det inte lätt att vara gravid :-(

GOTT NYTT ÅR till er alla!
Kramar
Svar på tråden: Vad olika det kan vara!

Hej gumman!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Då får du nog en tjej den här gången ;o) !
Jag förstår att du oroar dig för jobbet! Jag mår också pyton dygnet runt och kräks... Jag har dock blivit sjukskriven till 1/3(!) Kan dock förmodligen börja jobba åtminstone deltid innan dess...
Hoppas du får en trevlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år!

Vi ska bara vara hemma ensamma med familjen ikväll, orkar inget annat. Kommer förmodligen somna med barnen vid 9-tiden...

Kram
 

Gott Nytt år!!!

Skrivet av  M@ry med son 02, v.8
Till dig med och hoppas att du får en mysig kväll med familjen. Vi ska troligast hem till min svärfar med sambo. Sonen har ju varit magsjuk så vi var lite avvaktande. Skulle åkt iväg 40 mil imorgon, hem till mina föräldrar, men det har vi ställt in. Dels för att sonen var dålig och dels för att jag mår såå illa. Så vi ska åka ner i påsk istället.

Vad jobbigt du har det!!! Det måste vara riktigt jobbigt att inte bara må så illa utan också behöva kräkas också. Du har mina fulla sympatier. Vad skönt att du har blivit sjukskriven så länge. Jag får väl bita ihop där den 10 jan och försöka.

Hoppas att ni får ett bra slut och en bra början på 2005.
Kramar
 

Tänk

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a+bf 16/8
va olika det kan va! Min förra grav kände jag inte heller någonting. Men nu mår jag lite småilla om kvällarna och är jättetrött. Ska inte klaga egentlgien, det är inte så hemskt, men ändå skillnad.

Clementiner och apelsiner är mums!!! Kan inte få nog.. Vill inte ha något sött överhuvudtaget.

Nu ska jag stå i köket hela dagen och fixa menyn tills ikväll. Blir väl lagom sugen på den maten sen.....

Gott nytt år till dig med!
Kram!
 

Visst är det märkligt!

Skrivet av  M@ry med son 02, v.8
Blir så förundrad. Detta blir ju första tecknet på att det är en alldeles egen och unik individ man bär i magen :-D

Åååå lider med dig som ska stå i köket. Vad duktig du är!!! Själv skulle jag aldrig fixa det.

GOTT NYTT ÅR!!! Tänk 2005 vad spännande....

Kramar
 

Ja, det kan vara väldigt....

Skrivet av  Femman, v. 10
....olika mellan graviditeterna. Just nu börjar mitt sömnbehov minska och jag mår inte så illa längre. Däremot väldigt täppt i näsan (och det var jag med tjejerna oxå) och så spänner det mycket i magen. Kunde faktiskt känna något allra längst ner i magen i går kväll....:-)

Hoppas din son blir bättre och att du inte får magsjuka så ni kan få fira lite nyår.

Gott nytt år till dig och din familj!

Kram!
 

Vad skönt!!!!!!

Skrivet av  M@ry med son 02, v.8
Du ger mig hopp. Åååå vad jag hoppas att det ger med sig runt v.10 - vill minnas att det gjorde det sist - ungefär då iaf. Hoppas hoppas... Täppt är jag med. Får köra med nezeril här varje dag. Hoppas att jag kan sluta sen. Har bara tagit en puff, än så länge.

Tack för dina rader om sonen. Han har mått alldeles utmärkt nu resten av dagen så vi åker till min svärfar m sambo. SKÖNT att slippa göra maten, även om vi hade varit hemma så hade nog min man gjort den (lite bortskämd här).

Hoppas att du får en bra nyårsafton.

GOTT NYTT ÅR!!!! 2005 vilket sagolikt år det kommer att bli.
Kramar
 

Artiklar från Familjeliv