Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oh, vad skönt, länk om mediciner..

Skrivet av MammaMia m Isaac -02, 9v+0d
Alltså jag har varit så enormt tät i näsan denna veckan och snuvig att jag har tagit några droppar Otrivin ett par gånger, men jag har funderat på om det är så smart, skulle nämligen köpa det på apoteket (här i england) vid min förra graviditet som fick världens uppläxning att jag minsann inte får ta NÅGOT alls när jag är gravid.

I alla fall så har jag tagit ett par droppar de senater dagarna och det har varit underbart hjälpsamt.

Nu hittade jag denna länken:

http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3606

där de raddar upp en mände läkemedel som är ok att ta.
Jag som oroat mig så för pollensäsongen, det verkar ju även finnas något man kan få då med.

Puh,
Svar på tråden: Oh, vad skönt, länk om mediciner..

Tillägg:

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+0d
Då man som gravid har skörare slemhinnor ska man naturligtvis vara försiktig och inte använda nässpray so Otrovin konstant.

Kram
 

Men ibland har man inget val...:-(

Skrivet av  Femman, v. 10
Tråkigt nog förstörde jag slemhinnan i vänster näsborre när jag väntade min första dotter (med sonen var jag inte täppt i näsan) och ibland fick jag sån panik så jag knappt kunde andas och tog då nässpray mer eller mindre konstant i sju månader. Samma med dotter två och dotter tre så även om man inte ska göra det så är det ingen fara för barnet i alla fall.

Idag har jag skickat ut maken att köpa mera nässpray (det är ju stängt både lördag och söndag) när han ändå skulle ut på shoppingrunda.

Hoppas dock jag slipper använda det så mycket som de tidigare gångerna.

Kram!
 

Jo, men skönt

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+0d
ändå att veta att man inte skadar bebis.

För mig är det såriga slemhinnor eller bihåleinflammation med allt vad det innebär och då är ju valet ganska lätt.

Jag har i och för sig kännt att jag är känsligare i näsan nu, men å anra sidan räcker det med ytterst lite för att det ska lätta.

Förra graviditeten med sonen trodde jag att man inte fick ta nässpray, så jag gick omkring jättedålig och med hemsk huvudvärk. Hade jag bara tagit reda på detta, så hade det varit lättare.

Så lättad. :)
Kram och gott nytt år!
 

Ni med snuva!

Skrivet av  penny
Jag har varit förkyld i två månader nu och med den tätaste nästäppa jorden skådat. Jag blev ordinerad Rinexin (tabletter), dels för förkylningen och så lite extra eftersom täppt näsa är ett jidder för många gravida (som i övrig inte är förkylda).
 

Tack, bra att veta...

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+0d
att man kan äta rinexin, det kan ju komma att behövas.

Gott nytt år!
Kram
 

Rinexin är bra....

Skrivet av  Femman, v. 10
...men det är ju trist nog receptbelagt. Och jag är inte direkt förkyld (jo, lite tendens till bihåleinflammation har jag haft de senaste dagarna) men jag tror nog inte någon läkare skulle skriva ut det till mig i nuläget så det får bli lite nässpray trots allt.

Tackar dig dock för tipset!