Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många

Skrivet av Emmie
är vi som fortfarande inte berättat för alla att ni är gravida ?
Jag ska på inskrivning nu på fredag men jag tror att jag vill vänta ännu ett tag innan vi säger något.
Tur att jag inte mår illa då vi tillbringat nyårsafton med en nerdrogad men ändå livrädd hund.
(Vår lilla bebis på 9 år )
Svar på tråden: Hur många

vi

Skrivet av  Äntligen
har inte berättat och kommer inte göra det iaf inte före v.12 är oss förbi. Och det för att OM det skulle bli knas (missfall) så slipper vi "ringa runt" med det tråkiga beskedet.

Stackars lilla hund! :(
 

Inte vi

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a+bf 16/8
vi har inte berättat för alls många än. Min syster och min bästa vän vet. Men nästa vecka kommer min mamma och min svärmor få veta. Till resten vill vi vänta så länge det går med att berätta, helst till efter UL.
*kram*
 

Vi har berättat

Skrivet av  M@ry med son 02, v.8
för våra föräldrar, syskon och en del nära vänner, några arbetskamrater. Jag vill vänta ett tag till innan det är helt offentligt. Dock anser jag att det inte är hela världen för mig om någon annan tar reda på att jag är gravid - även om det är roligast att få berätta själv när man känner sig redo.

Så helt offentligt lär det nog bli om en 6 veckor eller något sånt.

Kramar
 

Glömde

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.8
att ändra min signatur nu.

Kramar
 

Familjen vet inte...

Skrivet av  Kristina med Alma + bf 19/8-05
men mina vänner vet.. ;) Tänkte försöka hålla igen munnen till v12 i alla fall, får se hur det går.
 

Inte vi heller

Skrivet av  Mira med A,L & lilla trean bf 19/8
Ja, vissa nära vänner vet ju (man skulle ju bli lätt tokig om man inte hade nån att älta med=) men familjen vet inte ännu. Det känns bäst så iom att jag faktiskt haft sex stycken missfall tidigare...

Hoppas vovven mår bättre nu! Så synd om dem när de är sjuka!

Kram
 

Inte vi!

Skrivet av  Lilja med sötnosen och livet v. 8
Nej, vi har faktiskt inte berättat för någon. Igår var det en vecka sen vi testade positivt och jag har haft det på tungan så många gånger, men jag är lite orolig för att det inte går vägen denna gång. Det är en känsla jag fått, jag hoppas jag har fel.

Om lilla livet bestämmer sig för att stanna så berättar vi nog i v 12 -14.

*kliar hunden bakom örat* Hoppas vovven mår bättre idag!
 

Inte vi!

Skrivet av  Mamma L
Hade lite fest här igår men lyckades luras med alkoholfritt vin, precis samma färg som vanligt vin... Hade tetrapack till de andra i köket vilket underlättade för mig, smög med min flaska från ett annat skåp, fniss..
Jag hade helst velat vänta med att berätta tills vi gjort ul men det är inte förrän 4/2. Måste nog berätta före slutet av januari i alla fall för då ska vi på 40-årsfest, alla kommer ändå bli misstänksamma om jag inte dricker något då.
 

Jag har...

Skrivet av  Malin med J. + bf 28/8
...bara berättat för min bästa vän än så länge. Vi har inte tänkt att hålla det jättehemligt, alltså inte smyga med något eller ljuga om någon frågar, men samtidigt inte berätta självmant än på några veckor. Fast det märks ju att vissa misstänker något redan nu ;).
 

Jag har inte berättat och

Skrivet av  Embla med son -03 bf 30/8 -05 *nytt nick
kommer inte att göra det än på ett bra tag heller. Det är vårt andra barn och det känns liksom inte lika bråttom att berätta för alla. Ganska mysigt att gå och hålla på hemlisen för oss själva ett tag tycker jag :-)

Är nu i vecka 6 och tänkte vänta till vecka 12 innan jag berättar. Får väl se om jag lyckas hålla mig..
 

Artiklar från Familjeliv