Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten fråga...

Skrivet av Pricken79
Hur mycket ska man känna när man är i vecka 6? Jag mådde iaf lite illa igår och brösten är ömma när jag tar på dem. Om jag är hungrig börjar jag må illa fort men det släpper så fort jag får mat i magen.

Jag har lästa att många mår illa och spyr, detta är något jag ännu klarat mig utan.
Svar på tråden: Liten fråga...

Jag...

Skrivet av  Malin med J. + bf 28/8
...mår knappt illa alls och är också i v. 6. Kanske att jag känner av det lite svagt när jag ätit dåligt, men då går det bort bara jag tar några tuggor av något. Jag har inga andra känningar förutom lite växtvärk i magen på kvällarna.

Min förra graviditet däremot, då sov jag konstant och kräktes flera gånger varje dag vid det här laget. Så det är nog olika.
 

Mitt svar..

Skrivet av  Tina med dotter-02, + mage v9.
Hej!
Jag är nu i v 9. (8+5) och jag har fortfarande inte mycket symtom. Jag känner som du lite illamående när jag inte ätit på ett tag, brukar kunna gå ca 2 h mellan matintagen.
Jag har inte alls ont i brösten men har fått jätte synliga blodkärl där.

Kram kram:-)
 

Det är väldigt olika

Skrivet av  Embla med son -03 bf 30/8 -05 *nytt nick
Själv känner jag mig inte speciellt gravid, mår lite illa korta stunder emellanåt, är tröttare och hungrigare än vanligt. Annars inget.

Vissa mår bättre och andra sämre och mår man bra ska man nog vara glad för det :-)

 

Artiklar från Familjeliv