Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sammandragningar?

Skrivet av Kajsabajsa bf 26/8
Hej!
Ville bara höra lite med er innan jag ringer MVC. Hur tidigt kan man känna sammandragningar? Jag är i v.7 och tycker att jag flera gånger haft sammandragningar. Hade det rätt mycket när jag väntade sonen men det började inte förrän i v. 20 eller nåt. Då som nu kom de om jag stressade eller överansträngde mig och försvann om jag vilade. Är det någon annan som känt så här? Kan det vara något annat, typ tarmrörelser? Ska kanske tillägga att sonen inte är för tidigt född eller verkar ha tagit skada av sammandragningarna men lite orolig blir man ju.

Vill också passa på att önska er alla ett Gott Nytt År!! och hoppas att vi alla får skriva förlossningsberättelser med lyckliga slut i augusti!
Svar på tråden: Sammandragningar?

Hej!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Jag tyckte att jag kände sammandragningar ganska mycket för 2 veckor sedan, men inte nu längre. Blev jätteorolig att det var missfall på G. Hade väldigt mycket molvärk i magen då också...
Hade precis som du sammandragningar från v.20 när jag väntade sonen, och han är inte heller för tidigt född.

Jag vet ju fortfarande inte om det var riktiga sammandragningar som jag hade för ett par veckor sedan, men det har iallafall gått över!

Så länge du inte blöder tycker jag inte du behöver oroa dig!

Många kramar
 

Dum fråga. Hur känns...

Skrivet av  Tina bf 28 aug
Hur känns en sammandragning.
Undrar 1:a gångs blivande mamma.

 

Svårt att förklara!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Senare i grav kommer du känna det som att magen blir stel, i samband med förlossningen blir sammandragningarna mer och mer smärtsamma.

Min första grav hade jag inte speciellt mycket SD, men med 2:an VÄLDIGT mycket.

Den här gången var det mer en förnimmelse av igenkännande på något vis...

När du får din första SD så vet du ;o)
 

Artiklar från Familjeliv