Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ursäkta ett pessigt inlägg...

Skrivet av Mina75 bf 15/8
men JAG HATAR ATT KRÄKAS!!!!!!!!!!!!!!!
Jag hatar att må illa HELA tiden! Jag hatar att känna mig otillräcklig! Kan ju knappt hantera mig själv... Stackars barn och stackars make! Han får göra ALLT här hemma...

Idag har maken börjat jobba efter 1 års pappaledighet. Jag hade panik när jag tänkte på denna vecka, ensam med barnen - blöjbyten, matlagning mm

Som tur är kunde svärföräldrarna ta barnen till på onsdag - vilken ofantlig tur. Jag känner mig som världens sämsta mamma just nu! Jag tänker aldrig utsätta mig själv eller min familj för detta igen -
3 barn får räcka(hoppas att det får bli 3 barn...)

Ledsen att ni behövt läsa detta, men jag måste få det ur mig!

Kram
Svar på tråden: Ursäkta ett pessigt inlägg...

Kan jag med...

Skrivet av  AnTiCe v9+1
...får skriva under på ditt inlägg!
Känner så väl igen mej! Det är som jag skrivit det själv.
Hade djup ångest när sambon skulle jobba igen efter jul ledigheter. Jag orkar kanppt göra nått själv, han servar dotter + illamående mamma. Stackarn!

Stooooor kram till dej så får vi hoppas att det snart blir bättre för oss båda!!
 

Då skickar

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
jag en stooor kram till dig också!
KRAAAAAM
 

Jag skriver under jag med

Skrivet av  Marie med Pontus 020917, v.9
så ser det ut här hemma. Fast skillnaden är att maken har semester den här veckan. Till på köpet är han förkyld. Tycker så synd om honom. Jag mår sååå illa och klarar inte av att laga mat, stå upp för länge, byta bajsblöjor... Känner mig så otillräcklig. Jag prisar min man varje dag.

Hoppas att det går över snart för oss alla.
Kramar
 

Skönt att höra

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
att man inte är ensam i denna vanmakt!
Kram
 

Du..

Skrivet av  AnnaS med 96:a & 97:a+bf 16/8
Skickar massor av kramar till dig!
Vi är här för att höra sånt :) , stödja varandra! Så det är ok att vräka på.
Det går förhoppningsvis över såsmåningom och vi kan känna oss lite mer normala igen, det är väl värst så här i början?
 

Tack för kramar

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
och omtanken!
Kram tillbaka!
 

Stackare!

Skrivet av  Kattis, väntar 4:an!
Fy så synd om dig! Själv har jag haft maginfluensa 2 ggr i rad nu i juldagarna! Synd om oss!
HOPPAS att du mår bättre snart! Har du gått till doktorn? Mina tidigare graviditeter fick jag medicin utskriven mot illamåendet som hör och häpna faktiskt hjälpte!

Kram Kattis.
 

Hej Kattis!

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
Det är synd om oss ;o)
Jag har mått liknande vid mina tidigare grav och provat olika mediciner. Första gången åt jag Lergigan Comp, fick hjärtklappning och kände mig jätte mysko...
Har också provat postafen men blir så ofantligt trött.
Jag har blivit sjukskriven, så det är ju skönt, men har bestämt mig för att inte äta mediciner denna gång...
Vad fick du utskrivet?
Kram
 

Håller med...

Skrivet av  MammaMia m Isaac -02, 9v+3d
man känner sig urotillräcklig.

Jag var tvungen att ringa hem maken från jobbet idag, för Isaac sov endast 30 minuter och när jag inte fick sova så tilltog illamåendet. Det var 1h sen och han skulle gå med en gång. Nu ringer han och säger att tåget går kl. 16 och jag vill bara gråta. 1h 15 minuter till innan han är hemma.

Så jag lider med dig.
Kram
 

Och jag med dig...

Skrivet av  Mina75 bf 15/8
förstår så väl din känsla av panik när maken inte kom när du trodde han skulle komma...
Vi får peppa varandra!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv