Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tätt mellan barnen

Skrivet av anonym
Är det fler som har tätt mellan syskonen? Jag fick reda på att jag är gravid och min son är bara 9 1/2 månad än. Han kommer vara ca 1,5 år när barnet kommer.
Svar på tråden: tätt mellan barnen

Hej

Skrivet av  A-K(med Aaisla 03+)bf 13/8
Jag har också tätt mellan mina barn, men inte lika tätt som du. Min dotter är 1 år 1 månad, när barnet kommer så är hon 1 år 8 månader.
 

Jo

Skrivet av  wompan
Jag blev visst gravid när min dotter var ca 4 månader , så hon kommer att vara 13- 14 månader när bebban kommer.
 

Jo här är en till

Skrivet av  Embla med son-03 och bf 30/8
min son är 1 år och det kommer att bli 20 månader mellan barnen (1 år och 8 mån). Det här barnet var inte planerat utan blev till trots att vi hade sex EN gång och att det var ganska många dagar innan äl. Men så kan det gå :-)
 

Yes!

Skrivet av  Kattis, väntar 4:an!
Jotack, min minste är född den 7:e mars 2004. Och jag har bf den 8:e augusti ca. Så jo, hoppsan...

22 månader hade jag mellan mina 2 första och det gick jättebra!

Det fixar sig ska du se! Det bästa med att ha dem så tätt är att man slipper svartsjukan, de minns inte att de varit ensamma med mamma och pappa!
 

Hej hej

Skrivet av  Sesam bf 27/8
Vi har en dotter som blir ett år nästa vecka så det blir knappt 20 månader mellan dem, inte så tätt som du men ganska. Kul tycker jag! Min syster och jag är 1,5 år isär och har alltid haft en väldigt nära relation. Sen finns det ju inget som garanterar det men i alla fall.
 

22 månader

Skrivet av  Benglan
kommer det att vara mellan mina barn.

Hade egentligen viljat ha lite tätare mellan dem. Det är 18 månader mellan mig och min lillebror och det har alltid varit jättebra.
 

20 månader

Skrivet av  Erika m. Julius 0312+bf13/8
Blir det mellan mina små. Tycker det känns lagom. Ser det inte som ett problem iaf! Många påpekar oj oj två blöjbarn, men som om det skulle vara så jobbigt att byta blöja =)

 

Artiklar från Familjeliv