Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Deppig och svullen idag

Skrivet av Hanna
Jag vet att jag borde vara världens lyckligaste, gravid och inga egentliga bekymmer i världen, men idag känner jag mig lite deppig. Antar att hormonerna spökar.
Fånigt nog är det vikten som oroar mig. Jag vägde mig igår och har redan gått upp tre kilo. Magen känns som en stor bulldeg och jag får knappt igen några byxor. När jag med nöd och näppe lyckats knäppa mina största manchesterjeans får jag en saftig bilring under och en över linningen. Jag provade mammabyxorna från förra graviditeten och guuud vad skönt det var! Jag bara släppte ut hela degen och kunde plötsligt andas igen. Men jag ser VÄLDIGT gravid ut i mammabyxor och vill gärna hålla graviditeten hemlig till vecka tolv, tre veckor till...
Jag vet att det är själviskt och fåfängt att oroa sig över lite extra fett, men just nu känns det lite jobbigt.
Svar på tråden: Deppig och svullen idag

Stackare

Skrivet av  Emmie
vet inte vad jag ska skriva för att trösta, det kan väl vara tillfällig svullnad, det får jag kvällstid och hoppar i ett par mysbrallor.
Förstår att du vill vänta till vecka 12
jag min optimist drömmer om att vänta till v 20 !
 

Jag förstår..

Skrivet av  Tina med dotter -02 + bf 13/8
..PRECIS!! Vissa dagar känns det bara såååå jobbigt. Jag har oxå gått upp ett lite i vikt och magen är så där degig..mysbyxor känns absolut bäst..har inte vågat hämta mina mamma kläder i källaren ännu!
Snart syns det på riktigt och då kommer det ju kännas bra mycket bättre!! :-)
 

Tack för ert stöd!

Skrivet av  Hanna
Tack för att ni orkar lyssna på mitt gnäll. Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig lite plufsig.